شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

به همت روسای ادارات شهرستان‌های استان مرکزی انجام شد؛

پیگیری مسائل و مشکلات قانون تأسیس نهاد در دیدار با نمایندگان استان مرکزی

علیرضا نظری حجت الاسلام سبزی

روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان های خمین و ساوه در دیدار با نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی، ضمن بررسی مسائل پیش روی کتابخانه‌های عمومی استان، درباره یافتن راهکار قانونی به منظور برطرف کردن تناقضات موجود در قانون تاسیس نهاد گفت‌‎وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، مجتبی حیدری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمین به منظور پیگیری مشکلات کتابخانه‌های عمومی و بررسی تناقضات قانون تاسیس نهاد در مجلس شورای اسلامی با علیرضا نظری، نماینده مردم شهرستان‌ خمین در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیدار و گزارش مختصری از آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان ارائه کرد.

علیرضا نظری نماینده مردم شهرستان‌ خمین نیز در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حمایت خود در خصوص پیگیری مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و وضع معیشتی کتابداران در مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد و گفت: نمایندگان استان مرکزی همواره از پیشرفت کیفی و کمی کتابخانه‌های عمومی در سطح این استان حمایت می‌کنند و بدون شک در صورت طرح موضوع مشکلات قانونی پیش روی فعالیت نهاد در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان از آن دفاع خواهند کرد.

محمد اشرفیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوه نیز با حجت الاسلام محمد سبزی، نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار اشرفیان به وضعیت معیشتی و حقوقی کتابداران اشاره کرد و به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوه پرداخت.

همچنین در این جلسه پیرامون مباحثی چون کمبود سرانه فضای کتابخانه ای در شهرستان ساوه، بررسی ایجاد کتابخانه در مناطق بازآفرینی شهری توسط شهرداری، ساخت کتابخانه در شهر آوه و روستاهای با جمعیت بالای ۲۰۰۰ نفر مانند یل آباد، طراز ناهید و نورعلی‌بیک و همچنین راه اندازی کتابخانه در شهرک علوی و شهر صنعتی کاوه، بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 8 =