سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

با حضور جمعی از شاعران و فرهیختگان؛

محفل ادبی «چهار فصل ادب» در کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد آغاز به کار کرد

افتتاح محفل ادبی چهارفصل

مراسم افتتاح محفل ادبی کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «محفل ادبی چهارفصل ادب» با حضور علاقه‌مندان و اهالی فرهنگ و ادب استان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های کهگیلویه و بویراحمد، آیین افتتاح محفل ادبی «چهارفصل ادب» با حضور یاسر رحیمیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ حمید حسینیان، مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان؛ زهرا شهری زاده، مصطفی محدثی و اکبر سلیمانی از شاعران برتر استان کهگیلویه و بویراحمد، کتابداران و جمعی از فرهیختگان فرهنگی،  به صورت مجازی برگزار شد.
 

در این مراسم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: رویکرد نهاد در راه اندازی محافل ادبی و انجمن های ادبی قابل تقدیر است و حضور شاعران ارزشی و جوان در فضای مجازی، به شعر و ادب رونق می دهد. تلاش می کنیم در محافل ادبی از ظرفیت های شاعران، نویسندگان و سایر اساتید حوزه ادب و فرهنگ به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.
 

وی اظهار داشت: رونق شعر و ادب در کتابخانه های عمومی استان باعث ترویج کتاب و کتابخوانی و کشف استعدادهای جوان استان در این مکان فرهنگی می شود.
 

در  این مراسم نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ضمن تقدیر از اداره کل کتابخانه های عمومی استان، گفت: هدف از تشکیل و راه اندازی محافل ادبی در کتابخانه های عمومی تعامل و همدلی بیشتر بین شاعران و ادیبان در حوزه فرهنگ و ادبیات است. خوشبختانه در تمامی استان های کشور محافل ادبی راه اندازی شده و امروز نیز شاهد افتتاح انجمن ادبی چهار فصل در کتابخانه های عمومی استان  کهگیلویه و بویراحمد هستیم. امیدواریم این محفل نقطه شروعی برای گردهمایی بیشتر شاعران این استان فرهنگی و ادیب پرور باشد.
 

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد شاعران توانمندی دارد و افتتاح محفل ادبی چهار فصل ادب می تواند سرمنشأ اتفاقات و رویدادهای خوبی در این عرصه شود.
 

دبیر محافل ادبی کشور بر لزوم توجه به پیشکسوتان در محافل ادبی تاکید کرد و افزود: استفاده از آثار و تجربیات بزرگان شعر و ادب در استان های مختلف با محوریت کتابخانه های عمومی امری قابل توجه و تاثیرگذار است.
 

حمید حسینیان، مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری و دبیر محفل ادبی چهار فصل نیز در این مراسم گفت: شعر و شاعری جزئی از زندگی عشیره ای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است و مردم این دیار از قدیم الایام با شعر و حماسه سرایی و شاهنامه خوانی مانوس بوده اند. درصدد هستیم از طریق ارتباط موثر با شاعران، فرهیختگان و علاقمندان به حوزه شعر و البته با حمایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دیگر دستگاه های فرهنگی، به محافل ادبی در کهگیلویه و بویراحمد رونق دهیم.
 

 در پایان این مراسم تعدادی از شاعران به سرودن اشعار خود با موضوع غدیر و ایام دهه امامت و ولایت پرداختند.


 

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 4 =