یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری؛

رسالت کتابداران همان رسالت انبیای الهی است

نماينده ولي فقيه در چهارمحال

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در دیدار نوروزی با کتابداران گفت: رسالت کتابداران هدایت انسان‌ها است و این امر همان رسالت پاک انبیاست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، در این دیدار که با حضور فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، جمعی از کارشناسان ستاد، روسای شهرستان‌ها و کتابداران و به مناسبت سال نو انجام شد، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ضمن اشاره به هدف از آفرینش انسان و رسالت انبیا بیان کرد: شناخت انبیا و کتب آسمانی از طریق کتاب بدست می آید؛ کتاب در معرفت و جهت‌دهی بشر در مسیر سعادت نقش برجسته‌ای دارد؛ و خداوند توفیق داد که شما کتابداران متولی ترویج و توسعه زیرساخت‌های کتاب و کتابخوانی و متولی رابطه انسان با کتاب باشید؛ این امر بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری افزود: با کار کتابداری می توانید انسان را در مسیری درست هدایت کنید؛ یعنی همان کاری که انبیا انجام می‌دادند؛ به این کار به عنوان یک شغل نگاه نکنید و قدر آن را بدانید؛ نگاهتان به این کار نگاه جهتدار کردن انسان‌ها باشد؛ همان دغدغه‌ای که وجود پاک پیامبر اکرم داشت و تلاش می‌کرد انسان‌ها را در جهت توحیدی هدایت کند. 

حجت الاسلام والمسلین نکونام ادامه داد: اقدامات انجام شده از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و نمود آن در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قابل تقدیر است؛ افزایش سرانه فیزکی کتابخانه‌ها به مساحت 590 متر در مناطق محروم و کم برخوردار استان و انتخاب روستای دستگرد امامزاده و کتابخانه فرهنگ این روستا از روستاهای دوستار کتاب کشور و همچنین انتخاب شهرکرد در رتبه سوم طرح پایتخت کتاب ایران نمونه بارز آن است.

وی گفت: هرچه می‌توانید رابطه بین جامعه و کتاب را بیشتر و بهتر برقرار کنید و در این راه از هنر، ذوق، ابتکار و خلاقیت  بهره گیرید؛ انشاالله شاهد رشد بیش از پیش این مجموعه فرهنگی باشیم.

گفتنی است در ابتدای مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک سال نو، گزارشی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در سال 94 توسط این اداره کل را ارائه کرد.