سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

در راستای اجرای طرح «کتاب‌خوان ماه»؛

«هم روزنامه هم کلوچه» شعرخوانی شد

شهرستان قدس

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس استان تهران از برگزاری مراسم شعرخوانی کتاب «هم روزنامه هم کلوچه» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، فهیمه اطهری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس با اعلام این خبر گفت: به همت زینب محمدزاده پودینه، کتابدار کتابخانه امام علی(ع) روستای هفت‌جوی شهرستان قدس روز دوشنبه (۶ اردیبهشت ماه) کتاب «هم روزنامه هم کلوچه» شعرخوانی شد.

وی افزود: با نامگذاری سال ۱۳۹۵ با عنوان «سال خواندن» از طرف دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نهاد کتابخانه‌ها اقدام به اجرای طرح «۵۰ کتاب سال» کرده است. در قالب این طرح، ماهانه تعدادی کتاب از حوزه‌های مختلف توسط معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انتخاب و جهت معرفی و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی به کتابخانه‌ها ابلاغ می‌شوند.

اطهری افزود: به همین منظور در اردیبهشت ماه کتاب‌های «هم روزنامه هم کلوچه»، «آنک آن یتیم نظر کرده»، «جاذبه و دافعه علی علیه السلام» و «نیلوفر نیایش» در قالب دومین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» انتخاب شدند. در این راستا، صبح دوشنبه دانش آموزان کلاس اول ابتدایی مدرسه پسرانه مرصاد هفت‌جوی شهرستان قدس به همراه معلم  و یکی از والدین خود در کتابخانه حضور یافتند و ضمن آشنایی با محیط کتابخانه و کتاب‌ها با نحوه عضویت و استفاده از منابع آشنا شدند.  

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس گفت: کتاب «هم روزنامه هم کلوچه» سروده مریم هاشم‌پور از کتاب‌های طرح کتاب‌خوان ماه اردیبهشت، کتابی جذاب با شعرهایی دلنشین و تصاویری زیبا است. این کتاب دربرگیرنده ۱۵ شعر ساده و کودکانه است که توسط زینب محمدزاده پودینه، کتابدار این کتابخانه معرفی و توسط معلم دانش‌آموزان شعر‌خوانی شد.