شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛

همدلی دستگاه‌های اجرایی در برپایی جشنواره کتابخوانی رضوی ضروری است

پوستر جشنواره رضوي

در جلسه کمیته برنامه‌ریزی جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بر همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مطلوب این جشنواره تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، علیرضا شاه‌حسینی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و دبیر استانی این جشنواره ملی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی امسال همزمان با دهه کرامت با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و همچنین شناخت هر چه بیشتر ایشان از طریق آثار و کتاب‌های منتشر شده برگزار می‌شود.

شاه حسینی ادامه داد: با تشکیل کمیته برنامه‌ریزی استانی جشنواره کتابخوانی رضوی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، کار اطلاع‌رسانی و معرفی جشنواره و همچنین هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص همدلی و همراهی بیشتر و مشارکت آنان، آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سه عنوان کتاب برای گروه‌های سنی مختلف انتخاب شده است تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه شرکت کنند، ادامه داد: «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان (ویژه کودکان)؛ «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان) و «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع)» تألیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی (برای جوانان و بزرگسالان) عناوین کتاب‌های ویژه این جشنواره است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اضافه کرد: هر سه عنوان کتاب مسابقه با حدود ۶۵ درصد تخفیف در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. همچنین فایل PDF کتاب‌ها از طریق سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به آدرس www.semnanpl.ir نیز قابل دسترس خواهد بود.

شاه‌حسینی گفت: فرم مکتوب سوالات مسابقه از طریق کتابخانه‌های عمومی استان و فایل الکترونیکی سوالات نیز ازطریق وب سایت اداره کل به زودی قابل دسترسی است.

وی خاطر‌نشان کرد: علاقمندان شرکت در این مسابقه می‌توانند پاسخنامه تکمیل شده مسابقه را تا روز ۲۰ تیرماه ۱۳۹۵ به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل و یا به نشانی الکترونیکی razavi@iranplir ارسال کنند.

شاه‌حسینی، ابراز امیدواری کرد که با پیگیری همه همکاران و کتابداران اداره کل کتابخانه‌های عمومی و همکاری دستگاه‌های اجرایی، مردم فرهنگی استان و مسئولین، این جشنواره هرچه بهتر در سطح استان اجرا شود.

علیرضا شاه‌حسینی در پایان گفت: طبق اعلام دبیرخانه جوایز این جشنواره عبارت است از: ۳۱۳ جایزه یک میلیون ریالی برای ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی جشنواره؛ ۸ جایزه ویژه برای ۸ خانواده شامل: مبلغ ۵ میلیون ریال برای خانواده اول و دوم دونفره، ۷ میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده اول سه نفره، ۱۰ میلیون ریال برای خانواده اول چهارنفره، ۱۵ میلیون ریال برای خانواده اول پنج نفره و همچنین ۵ میلیون ریال برای خانواده دوم سه نفره، ۷ میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده دوم چهار نفره و ۱۰ میلیون ریال برای خانواده دوم پنج نفره.