سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

کردستان آماده برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است

کردستان آماده برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از آمادگی این استان برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی جشنواره کتابخوانی رضوی در کردستان اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی هرسال به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی  کردستان با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است، تصریح کرد: این جشنواره علاوه بر ترویج سیره و فرهنگ رضوی سبب آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک زندگی رضوی می شود که این مهم نیز در راستای هدف نهایی نهاد مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

احمدی گفت:در جشنواره رضوی امسال مسابقه ملی کتابخوانی با محوریت زندگانی و سیره حضرت رضا(ع) ویژه رده‌های سنی مختلف برگزار می شود.

وی بیان داشت: در این دوره از جشنواره، سه کتاب «امام علی بن موسی الرضا(ع)»، «اعترافات غلامان» و «دوست مهربان کبوترها» برای استفاده مخاطبان و کتاب‌خوانان معرفی شده است و مسابقه ملی کتابخوانی رضوی از این سه کتاب برگزار می شود.

احمدی از توزیع کتاب های مسابقه در کتابخانه های عمومی کردستان خبر داد و افزود: کتاب های مسابقه علاوه بر اینکه در کتابخانه ها توزیع می شود در سایت نهاد کتابخانه های عمومی کشور به آدرس اینترنتیhttp://www.iranpl.ir/ به صورت pdf در دسترس است.

وی عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۵، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل دهند و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranpl.ir ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی  کردستان اظهار کرد: کتابخانه های عمومی به منظور برگزاری هر چه بهتر این جشنواره نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای و سازمان های دولتی و مردم نهاد است.