شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

راننده تاکسی مبتکر در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم:

با نوآوری و ترغیب جامعه به سمت مطالعه، شهر را به گلستانی از کتاب و کتابخوانی تبدیل کنیم

راننده تاکسی قمی

راننده تاکسی قمی که اتومبیلش را با کتاب تجهیز کرده است در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: اگر همه در راستای ترغیب جامعه به سمت مطالعه هم‌اندیشی و نوآوری داشته باشیم شهر به گلستانی از کتاب و کتابخوان تبدیل خواهد شد

محمود اسودی راننده تاکسی قمی که با تجهیز اتومبیل خود به کتاب توجهات شهروندان و مسئولان فرهنگی این استان را به خود جلب کرده در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم هدف از راه اندازی «کتابخانه مسافر» را برآورده شدن مطالبات رهبر معظم انقلاب در باب گسترش فرهنگ مطالعه مفید و تشویق مخاطبان به سمت کتابخوانی دانست و گفت: برای من بسیار مهم است که افراد هنگامی که در تاکسی نشسته‌اند از وقتشان استفاده بهینه کنند و یک دقیقه را به مطالعه و یادگیری اختصاص دهند.

وی در ادامه گفت: نیاز به مطالعه از ضروریات‌های هر جامعه محسوب می‌شود و نهادینه کردن مطالعه ما را در پیشبرد اهداف علمی، اجتماعی و فرهنگی رهنمون می‌سازد.

اسودی ضمن اشاره به کتاب‌های کاربردی ویژه مسافران در تاکسی خاطرنشان کرد: اگر در همین زمان کم افراد چند نکته آموزنده، علمی و اخلاقی را کسب کنند برای من کافی است چرا که مرا به هدف اصلی‌ام رسانده است.

وی همچنین افزود: اگر همه در راستای ترغیب جامعه به سمت مطالعه هم‌اندیشی و نوآوری داشته باشیم شهر به گلستانی از کتاب و کتابخوان تبدیل خواهد شد و این به تبدیل به عادت در زندگی روزمره افراد می‌شود.

این راننده تاکسی ضمن ابراز خرسندی و تشکر از حمایت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم اظهار امیدواری کرد که این طرح توسط دیگر متولیان امر فرهنگ همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تاکسیرانی و... مورد استقبال و حمایت قرار بگیرد تا فراگیری و همگانی شدن آن را در کل کشور شاهد باشیم.

گفتنی است پیش از این نیز عباس خوش‌گفتار نخستین «کتابخانه مسافر» در قم را سال گذشه در تاکسی‌اش راه‌اندازی کرده بود که در ویژه برنامه گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار توسط  اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.