پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

با حضور مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای سیستان و بلوچستان صورت پذیرفت؛

برگزاری نشست همکاری کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای سیستان و بلوچستان در جشنواره کتابخوانی رضوی

برگزاری نشست همکاری کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای سیستان و بلوچستان در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز این استان خواستار همکاری این سازمان برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره کتابخوانی رضوی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، اسفندیار زیدآبادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان در دیدار با محمود دولت‌ کردستانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز این استان گفت: با توجه به فراگیر بودن تلویزیون و مخاطبین فراوان آن، می‌توان برای ترویج کتاب و کتابخوانی از ظرفیت‌های صداو سیما بهره گرفت.

زیدآبادی ضمن تقدیراز همکاری‌های سیمای این استان با اداره کل کتابخانه‌های عمومی در تبلیغ و ترویج کتاب در برنامه‌های تلویزیونی این شبکه گفت: معرفی کتاب‌های منتخب فروردین و اردیبهشت از طریق برنامه مجله فرهنگی کار ارزشمندی بود که از سوی سیمای مرکز استان انجام گرفت. طبق توافق صورت گرفته با تهیه کننده، این برنامه قرار است تا پایان سال استمرار یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوان رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواستار اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب در این زمینه شد و گفت: صدا و سیمای مرکز استان می‌تواند در معرفی طرح، تبلیغات و تشویق مردم به شرکت در این مسابقات نقش موثری را داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار آمادگی سازمان مطبوع خود را برای همکاری در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این طرح اعلام کرد و گفت: تبلیغ و ترویج کتابخوانی یکی از اولویت‌های صدا و سیماست.

وی ادامه داد: آمادگی آ‌ن‌را داریم تا از طریق مرکز فرهنگی سروش در خصوص فروش منابع مسابقه نیز همکاری‌های لازم را داشته باشیم؛ ضمن اینکه منابع این طرح، در برنامه‌های مختلف صدا و سیما معرفی خواهند شد.

گفتنی است جشنواره کتابخوان رضوی امسال با هدف با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فعالیت‌های مرتبط با ثامن‌الحجج(ع) و همزمان با دهه کرامت (۲۴-۱۴ مردادماه) به صورت ملی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.