چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

فرماندار ویژه ایرانشهر خواستار شد؛

برگزاری باشکوه جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان ایرانشهر

فرماندار ویژه ایرانشهر خواستار برگزاری باشکوه جشنواره کتابخوانی رضوی در این شهرستان شد

نبی‌بخش داوودی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی ایرانشهر از اعضای این انجمن خواست تا در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره تلاش کنند و با تشویق کارکنان و دانش‌آموزان زمینه مناسبی برای حضور خانواده‌ها در این جشنواره فراهم کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، نبی‌بخش داوودی فرماندار ویژه ایرانشهر در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اشاره به نقش و جایگاه کتاب در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه گفت: استفاده از فضای مجازی نباید باعث از دست رفتن فرصت‌های مطالعه و کتابخوانی شود.

داوودی در ادامه خواستار بررسی و آسیب‌شناسی دلایل پایین بودن سطح مطالعه در جامعه شد و گفت: باید با مطالعه دقیق و همفکری کارشناسان امر کتاب و کتابخوانی راهکارهای مناسب برای ترغیب و تشویق مردم به کتابخوانی اندیشیده شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی از اعضای انجمن خواست تا در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره در ایرانشهر تلاش کنند و با تبلیغ و تشویق کارکنان و دانش‌آموزان زمینه مناسبی را برای حضور خانواده‌ها در این جشنواره فراهم آورند.

فرماندار ایرانشهر همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خیرین برای تاسیس، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی شد و از مسئولین ادارات نیز خواست تا در برنامه‌ها و جشن‌های اداری خود به‌ جای هدایای نقدی و غیر نقدی کتاب هدیه دهند.

اسفندیار زیدآبادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته این اداره کل گفت: برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان از مهمترین برنامه‌های نهاد در سال گذشته بوده که با استقبال علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی نیز مواجه شده است. در سال جاری نیز این نشست‌ها به‌ صورت نشست‌های کتابخانه‌ای و تخصصی برگزار خواهد شد.

زیدآبادی با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نیز گفت: این جشنواره با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و بنیاد بین‌الملی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار می‌شود وعلاقه‌مندان می‌توانند از هم‌اکنون برای تهیه منابع مسابقه به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه این جشنواره در دهه کرامت برگزار خواهد شد و به ۳۱۳ نفر جایزه یک میلیون ریالی و به ۸ خانواده که به صورت خانوادگی در این مسابقات حضور یابند نیز هشت جایزه ویژه اهداء خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه سفرش به ایرانشهر، ضمن حضور در جلسه کانون ادبی کتابخانه عمومی ولایت این شهرستان از شاعران و نویسندگان حاضر در این نشست خواست تا به‌عنوان سفیران کتابخانه برای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان مردم تلاش کنند.

زیدآبادی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از حضار خواست تا در این مسابقه حضور فعال داشته باشند.