چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

به همت کتابخانه عمومی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مشهد؛

محفل «سنگر کتاب» در مسجد چهارده معصوم(ع) مشهد برگزار شد

image-20200929151224-1.jpeg

به همت کتابخانه عمومی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، محفل «سنگر کتاب» در مسجد و مجتمع فرهنگی چهارده معصوم (ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، به همت کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مشهد و با همکاری مسجد و مجتمع فرهنگی چهارده معصوم(ع)، محفل «سنگر کتاب» یادواره شهدای منطقه قاسم آباد مشهد، با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛  آیت الله غلامرضا باقری کیا، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان رضوی؛ بتول پادام، نویسنده کتاب «روایت بی قراری» و زهرا بلدیه همسر شهید حسین محرابی، راوی کتاب در مسجد چهارده معصوم (ع) منطقه قاسم آباد برگزار شد.

زهرا میرانی، مسئول کتابخانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هدف از برگزاری این مراسم را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم عنوان کرد و گفت: امروز کتابداران در جبهه فرهنگی راه شهیدان را ادامه می دهند.



آیت الله غلامرضا باقری کیا، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان در این مراسم ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدا، گفت: ایام دفاع مقدس و حماسه آفرینی ها و اخلاص و ایثار رزمندگان اسلام، صحنه ای از قیام عاشورا است. شهدای ما در ایام دفاع مقدس با توسل به ابا عبدالله الحسین(ع) اخلاص و ایمان و دلدادگی خود را به نمایش گذاشتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به همزمانی ایام محرم و صفر و هفته دفاع مقدس از حماسه هشت سال دفاع مقدس به عنوان ادامه حماسه عاشورا یاد کرد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: کتاب و کتابخوانی و مطالعه مسیری روشن و مطمئن جهت فهم و درک وقایع دفاع مقدس است و کتابخانه های عمومی استان به منظور گرامیداشت و بیان ارزش های دفاع مقدس با اجرای برنامه های مختلف در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می کنند.


در ادامه این مراسم خوانش و معرفی کتاب «روایت بی قراری» با حضور بتول پادام، نویسنده و زهرا بلدیه، همسر شهید حسین محرابی راوی کتاب برگزار شد.

در پایان این مراسم از خانواده های شهدای حاضر در جلسه توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تقدیر شد.

گفتنی است، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس توسط کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی زینت بخش این محفل بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 9 =