چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مطرح کرد؛

ضرورت پیگیری و تلاش مضاعف برای رفع مشکلات قانونی نهاد در مجلس یازدهم

محمد موحد نماینده مجلس

مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با هدف بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی با حجت الاسلام والمسلمین محمد موحد، نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های استان، یاسر رحیمیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با حجت الاسلام والمسلمین محمد موحد، نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موحد، نماینده مجلس و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در این دیدار ضمن ابراز رضایت از عملکرد نهاد کتابخانه های عمومی کشور، گفت: خدمات کتابخانه های عمومی همانند جهاد است. در این شرایط سخت تحریم، کار فرهنگی به مراتب سخت تر است، چون دشمنان ما با علاوه بر اقتصاد ما، فرهنگ ما را نشانه گرفته اند.

وی تصریح کرد: تقویت شبکه های اجتماعی مخرب توسط دشمن، در قالب جنگ نرم در فضای مجازی گسترش پیدا کرده و به همین دلیل کار فرهنگی و ترویج کتاب و کتابخوانی همانند جهاد است. مسئولان و متولیان کتابخوانی در کشور باید با احساس مسئولیت بیشتر چاره ای بیندیشند و در این شرایط سخت با جنگ نرم دشمنان مبارزه کنند.

نماینده شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در پایان، افزود: بنده و همکارانم در مجلس یازدهم برای حمایت از نهاد کتابخانه های عمومی تمام تلاشمان را می کنیم و به ویژه بحث اصلاح قانون تاسیس نهاد را پیگیری خواهیم کرد.

 در این دیدار یاسر رحیمیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی در چشم انداز ایران ۱۴۰۴، نهادی فرهنگی با هویت اسلامی- ایرانی است. این نهاد دارای کارکردهای آگاهی بخشی، اطلاع رسانی آموزشی، زمینه ساز ارتقای مطالعه مفید و دارای نیروی انسانی متعهد، متخصص و آموزش دیده، خوشبختانه در زمره پانزده کشور برتر جهان از جهت سرانه فضا، عضو، منابع و امانت کتابخانه است.

یاسر رحیمیان تصریح کرد: برخی تعارضات در اجرای قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی کشور، متاسفانه مشکلاتی را در حوزه بودجه، تامین منابع کتابخانه ای، تعمیر و تجهیز کتابخانه ها، احداث کتابخانه، اهدای زمین برای ساخت کتابخانه ها ایجاد کرده است. بنده از جنابعالی به عنوان عضوی از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یازدهم، تقاضای پیگیری برای رفع تعارضات و اصلاح قانون تاسیس نهاد را دارم.

 وی افزود: یکی از تعارضات قانون تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی، تامین فضای مورد نیاز کتابخانه ها و دیگری تعارض در تخصیص فصل یک بودجه به  کتابخانه های عمومی است.

در پایان این دیدار حجت الاسلام سید محمد موحد از کتابخانه عمومی ملاصدرای شهر دهدشت بازدید و با کتابداران این کتابخانه گفتگو کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 7 =