دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

حل مسائل مربوط به قانون تاسیس نهاد در اولویت مجلس یازدهم است

بازدید روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو  از کتابخانه مرکزی تبریز

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی به منظور حل مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با روح الله متفکر آزاد، دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دیدار و در زمینه راه حل های قانونی ممکن برای رفع مشکلات بودجه ای نهاد کتابخانه های عمومی کشور و گسترش زیرساخت های کتابخانه ای در استان گفتگو کرد.

روح الله متفکر آزاد، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه فرهنگی برای پیشرفت همه جانبه کشور، اظهار داشت: برای حمایت از افزایش بودجه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مجلس شورای اسلامی و طرح این موضوع تمام نمایندگان مجلس یازدهم دغدغه جدی دارند و حل مسائل مربوط به قانون تاسیس نهاد در اولویت است.

شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های کتابخانه های عمومی استان، اظهار داشت: در دوره مدیریت کنونی کتابخانه های عمومی نقش اجتماعی و فرهنگی کتابخانه ها بسیار پررنگ شده است و در بسیاری از مناطق کشور کتابخانه های عمومی به عنوان تنها مامن برای رجوع مردم جهت برطرف کردن نیازهای اجتماعی- فرهنگی تبدیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی کتابداران در فضای مجازی از اولین روزهای شروع اپیدمی کرونا، گفت: در حال حاضر کتابداران استان با ایجاد بیش از ۱۵۰ صفحه در رسانه های اجتماعی به صورت شبانه روز با تولید محتوای فرهنگی و معرفی کتاب سعی در توسعه و مدیریت محتوای مناسب در فضای مجازی دارند.

در پایان این نشست دبیر هیأت رئیسه مجلس از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی تبریز بازدید و با کتابداران این کتابخانه دیدار و گفتگو کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 3 =