شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

معاون فرماندار خمینی‌شهر تأکید کرد؛

لزوم توجه بیشتر به ترویج کتابخوانی و برنامه‌های کتاب‌محور در فضای مجازی

لزوم توجه بیشتر کتابخانه‌ها به ترویج کتابخوانی و برنامه‌های کتاب‌محور در فضای مجازی

معاون فرماندار در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر بر لزوم توجه بیشتر به ترویج کتابخوانی و برنامه‌های کتاب‌محور در فضای مجازی، با توجه شرایط خاص کشور در ایام شیوع کرونا تأکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر با حضور معاون فرماندار و اعضای انجمن در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مهدی ترابی، معاون فرماندار خمینی‌شهر در این نشست با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تأثیر آن در رشد و اعتلای فرهنگی جوامع، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر در خانه ماندن شهروندان، فرصتی مناسب برای افزایش مطالعه در جامعه فراهم آمده است.

ترابی ادامه داد: با توجه به الزام بیشتر شهروندان به حضور در خانه انتظار می‌رود ادارات ذی‌ربط با ارائه طرحی مدون برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان و به دنبال آن رشد و اعتلای فرهنگی جامعه تلاش کنند.

معاون فرماندار تصریح کرد: همکاری و تعامل اعضای انجمن با کتابخانه‌های عمومی و رفع موانع موجود در زیر ساخت‌ها و توسعه فرهنگ مطالعه از وظایف اصلی اعضای انجمن است.

در ابتدای این نشست نیز مجتبی درویشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر، به ارائه گزارشی از عملکرد و وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان و اجرای مصوبات جلسه قبل پرداخت.

 نصب تابلوهای راهنمای شهری کتابخانه‌ها، رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی امام محمدباقر(ع) دستگرد، ‌شهدای تیرانچی و فرهنگسرای درچه، راه اندازی کتابخانه در شهر اصغرآباد و واریز سهم نیم درصد کتابخانه ها از سوی شهرداری ها، خرید و اهدای کتاب توسط اعضای انجمن از مهم ترین مصوبات جلسه انجمن بود.

گفتنی است، در این نشست پروین گودرزیان، کارشناس امور کتابخانه‌های شهرستان خمینی‌شهر کتاب «مسیا خاتم رسولان» اثر مصطفی موسوی گرمارودی را  معرفی کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 11 =