پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

به مناسبت هفته کتاب برگزار شد؛

نشست صمیمی استاندار مرکزی با کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی

دیدار کتابداران با استاندار مرکزی

به مناسبت هفته کتاب، استاندار استان مرکزی به صورت ویدئوکنفرانس با کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، به مناسبت هفته کتاب، سید علی آقازاده، استاندار استان مرکزی به صورت ویدئوکنفرانس با کتابداران، مسئولین کتابخانه‌های عمومی، روسای ادارات شهرستان‌ها و کارشناسان ستاد اداره کل دیدار و گفتگو کرد.

استاندار مرکزی در این نشست گفت: پیشنهاد می‌شود همان‌طور که از ظرفیت خیران در آموزش و پرورش، بهداشت و درمان استفاده می‌شود، از این ظرفیت برای توسعه کتابخوانی در راستای فرهنگ مطالعه نیز بهره لازم گرفته شود.

وی اظهار داشت: شایسته است فرمانداران شهرستان‌ها از ظرفیت خیران در امر کتابخوانی استفاده کنند و به هر میزان نیکوکاران کمک کنند، استانداری نیز به همان میزان مشارکت می‌کند.

آقازاده گفت: با تحقق این مهم برای سال ۱۴۰۰ اعتبار خوبی برای کتابخانه‌های عمومی استان مشخص شود و انجمن کتابخانه‌های عمومی بخشی از مشکلات خود را رفع کند. این پیشنهاد نمی‌تواند همه مشکلات کتابخانه‌های عمومی استان را به طور کامل برطرف کند اما در ایجاد انگیزه و فرهنگ بهره‌گیری از ظرفیت خیران موثر است.

وی اظهار داشت: باید فرهنگ نذر و اهدای کتاب در جامعه نهادینه شود و افرادی که دارای کتاب‌های متعدد هستند با اهدای آن ها، زمینه ترویج فرهنگ مطالعه را فراهم کنند.

استاندار مرکزی گفت: شهرداری‌های استان به ویژه کلانشهر اراک باید تا پایان سال نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را پرداخت کنند. لازم است کمیسیون فرهنگی شهرداری اراک نسبت به این مهم اهتمام داشته باشد و هرچه زودتر برای تحقق سهم نیم درصد اقدام کند.

وی در ادامه گفت: کسب رتبه برتر انجمن کشوری از سوی شهرستان زرندیه نشان از تلاش این مجموعه است که با وجود کمبود در امکانات زیرساختی و توسعه عمرانی شهری، موفق به کسب این جایگاه شده‌اند.

آقازاده افزود: استان مرکزی در کتابخوانی از استان‌های خوب کشور است اما هنوز با مطلوب فاصله دارد و باید این فاصله را جبران کند.

مهدی ثامنی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: در صورتی که سهم نیم درصدی شهرداری‌ها محقق شود این مجموعه می‌تواند به توسعه، تجهیز و رفع نواقص موجود اقدام کند. شهرداری اراک سهم نیم درصد خود را واریز نکرده و به این دلیل، برای رفع مشکلات کتابخانه‌های اراک از اعتبارات سایر شهرهای استان هزینه می‌شود. همکاری شهرداری مهاجران با کتابخانه‌های عمومی بسیار مطلوب است و توانسته در این مهم به توسعه فرهنگ مطالعه کمک کند.

در این نشست روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های استان مرکزی به بیان مسائل و مشکلات کتابخانه ها پرداختند و استاندار مرکزی در خصوص حل این مشکلات با همکاری فرمانداران قول مساعد داد.

در پایان نیز با حضور استاندار مرکزی از پرتال جدید اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی و تور مجازی ۳ باب کتابخانه عمومی رونمایی شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 7 =