دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب؛

طرح «مقر کتاب» در شهرستان دامغان اجرا شد

مقر

به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب ‌طرح «مقر کتاب» در شهرستان دامغان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، همزمان با هفته کتاب، طرح «مقر کتاب» در شهرستان دامغان با همکاری شهرداری دامغان، اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان، گروه‌های مردم‌نهاد و فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی به‌منظور افزایش سرانه مطالعه اجرا شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن عبیری، کارشناس حوزه و فعال فرهنگی در شهرستان دامغان در گفتگویی با اشاره به این مطلب که در اجرای طرح «مقر کتاب» افراد فعال در زمینه کتاب‌خوانی از طریق کتابخانه‌های عمومی شهرستان شناسایی می‌شوند، گفت: نشست‌هایی با حضور این افراد با هدف ارائه راهکار برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: شناسایی مکان‌های مختلف فرهنگی در سطح شهر و خریداری کتاب توسط خیرین و قرار دادن در این مکان‌ها برای استفاده شهروندان، برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی و نقد و بررسی کتاب از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

عبیری گفت: ۱۵۰۰جلد کتاب توسط اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برای اجرای این طرح به پایگاه اول اهدا شد.

کارشناس حوزه و فعال فرهنگی در شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه فرهیختگان و فرهنگ‌دوستان نقش بسزایی در اجرای این طرح دارند، اظهار داشت: باید طرح‌هایی مانند مقر کتاب که موجب ترویج فرهنگ مطالعه می‌شود در جامعه توسعه یابد.

 شایان‌ذکر است، جمعی از خیرین شهرستان دامغان کتاب‌هایی را جهت اجرای طرح مقر کتاب در این شهرستان اهدا کردند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 1 =