دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

با معرفی ۱۰ عنوان کتاب در موضوعات متنوع؛

نشست کتاب خوان ویژه مسئولان شهرستان بندر انزلی برگزار شد

کتاب خوان مسئولین شهرستان بندر انزلی

فرماندار شهرستان بندرانزلی در نخستین نشست کتاب خوان مسئولان این شهرستان با بیان اینکه ویژگی جامعه کتابخوان، قانونمندی و مطالبه گر بودن شهروندان است، گفت: همه خانواده‌های ایرانی باید تلاش کنند تا در سبد خانوار جایی برای کتاب در نظر بگیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، نشست کتاب خوان ویژه مسئولین شهرستان بندر انزلی روز چهارشنبه(۲۸ آبان) با همکاری اداره کتابخانه های عمومی بندر انزلی و فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست ویژه کتاب خوان که با حضور اسماعیل میرغضنفری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی؛ نجمه فکوری سنگاچین، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان، مسئولین، چهره های فرهنگی، نویسندگان، کتابداران، شاعران، فعالان حوزه کتاب انزلی و اصحاب رسانه برگزار شد، ۱۰نفر از مسئولین شهرستان بندر انزلی به معرفی آخرین کتاب های خوانده شده خود پرداختند.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندر انزلی در ابتدای این نشست ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب و گرامیداشت مقام کتابداران و کتابخوانان، بر لزوم گسترش کتابخوانی و فرهنگ سازی مناسب در این حوزه تاکید کرد و گفت: این اقدام باید از خانواده آغاز شود، زیرا کودک از رفتار والدین الگو می‌گیرد و قطعا با تحکم و اجبار نمی توان رفتاری را در یک فرد شکل داد؛ به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر استفاده از ابزار تحکم جوابگو نخواهد بود.

اسماعیل میرغضنفری با اشاره به اینکه همه خانواده‌های ایرانی باید تلاش کنند تا در سبد خانوار جایی برای کتاب در نظر بگیرند، تصریح کرد: حتی اگر شده یک سبد کوچک برای فرهنگ و علم و آگاهی بگذاریم، زیرا عایدات آن سراسر سودآور است و هر کتاب ارزش یک بار خواندن را دارد.

فرماندار شهرستان بندرانزلی با تاکید بر اینکه کم ترین سود یک جامعه کتابخوان، قانونمندی و مطالبه گر بودن شهروندان است، گفت: در این جامعه یک مدیر نمی‌تواند از افکار عمومی فرار کند و لذا مجبور است، پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه پروژه های اجرایی در حوزه کتاب را با پیگیری و تخصیص اعتبار از سوی مسئولان می‌توان به سرانجام رساند، عنوان کرد: در بحث کتابخوانی پیگیری مسئولان و یا اختصاص بودجه به تنهایی کافی نیست، بلکه لازمه این کار این است که در این عرصه حضور همگانی و تلاش جدی داشته باشیم.

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه کتابخوانی و معرفی کتاب نباید تنها مختص به هفته کتاب شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید مستمر بوده و همیشه در زندگی ما وجود داشته باشد.

میرغضنفری اضافه کرد: هنرمند باید در صدر باشد؛ هرچند ذات هنر مهجوریت است، ولی با تلاش همگانی باید هنر را در صدر زندگی خود وارد کرد و آثار مثبت آن را در روابط فردی و اجتماعی شاهد باشیم.

گفتنی است، در ادامه این نشست امیرنظری، رئیس بنیاد شهید و ایثارگران، فرهاد رحمان زاده، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ لیلا حیدری، مسئول کتابخانه آیت الله طالقانی؛ مریم ساحلی، نویسنده و فعال رسانه ای شهرستان بندر انزلی؛ پونه نیکویی، نویسنده و شاعره مطرح استان و کشور؛ آرمین صافدل فعال عضو فعال فرهنگی؛ لیلا مسروری؛ جعفر غریب، مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان بندر انزلی؛ مه سیما نصیری، عضو شورای شهر بندر انزلی؛ لیلا پوررزاز، عضو فرهنگی انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان به ترتیب کتاب های کتاب «حر گیلان»، «تئاتر گیلان»، «مدیریت بر خود»، «بی خلوتی» مجموعه داستان کوتاه، «درد جاودانگی»، مجموعه «تاریخ شفاهی گیلان»، «تخت خوابت را مرتب کن»، «چرا خرافاتی شده ایم»، «سبک زندگی اسلامی» و «جهان در عصر بعثت» را معرفی و با شرکت کنندگان به اشتراک گذاشتند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 6 =