دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

به مناسبت هفته کتاب؛

مراسم رونمایی از دو اثر «عشق پایدار» و« آیه های مهربانی» برگزار شد

مراسم رونمایی کتاب

مراسم رونمایی از دو کتاب «عشق پایدار» و« آیه های مهربانی» اثر میترا کمالی فر به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام و با همکاری اداره کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، مراسم رونمایی از دو کتاب «عشق پایدار» و« آیه های مهربانی» اثر میترا کمالی فر با حضور علی فرزین، جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان ایلام  در اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام برگزار شد.

علی فرزین، جانشین اداره کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان ایلام در این مراسم گفت: کتاب و کتابخوانی در راس ماموریت های فرهنگی ما قرار دارد و ارتباط گسترده با ادارات متولی این امور و همچنین ناشر و مولفان استان در راستای تحقق این هدف بوده است.

وی افزود: کتاب ابزار و پیام رسان مهمی برای ما است و حمایت از تالیف و چاپ عناوین متعددی در ارتباط با دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان به ویژه در حوزه ادبیات داستانی، دلیلی بر این ادعای ما است.

فرزین اظهار داشت: همکاری نویسندگان و مولفین جوان برای گردآوری آثار و روایت خاطرات شفاهی رزمندگان، برای ما سرمایه ارزشمندی است و دو اثری که امروز به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام شاهد رونمایی آن ها هستیم از آثار خوب و محققانه یک نویسنده بومی جوان در این زمینه محسوب می شود.

در بخش دیگری از این مراسم میترا کمالی فر، نویسنده دو اثر «عشق پایدار» و« آیه های مهربانی»، گفت: کتاب «آیه های مهربانی» خاطرات زنان امدادگر و پرستار استان ایلام است که در دوران هشت سال دفاع مقدس با ایثار و از خودگذشتگی مثال زدنی، خدمت کردند.

وی افزود: کتاب «عشق پایدار» روایت جذاب زندگی غلامحسین جوزیان است که در ابتدای جنگ در شهر مهران ساکن بود و در هنگام مراسم عروسی وی که این شهر مورد تهاجم و اشغال رژیم بعث قرار گرفت، به اسارت درآمد. این کتاب ده سال جدایی وی و همسرش را روایت می کند که بعد از آزادی از اسارت دشمن دوباره به هم می رسند.

لازم به ذکر این مراسم که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام و با همکاری اداره کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان برگزار شد به دلیل محدویت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا از طریق پلتفرم اسکای روم در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 5 =