دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲

همزمان با هفته کتاب انجام شد؛

تورهای مجازی کتابخانه گردی در کتابخانه های عمومی گناباد

تورهای کتابخانه گردی در کتابخانه های عمومی گناباد

همزمان با هفته کتاب تورهای مجازی کتابخانه گردی در کتابخانه های عمومی گناباد برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، همزمان با هفته کتاب تورهای مجازی کتابخانه گردی در کتابخانه های عمومی گناباد برپا شد.

تور کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی شهید ابدی شهری گناباد
در اولین روز از هفته کتاب، تور مجازی کتابخانه گردی با حضور حسین آتش پرور، نویسنده بومی و با مشارکت مدارس قائم، استقلال، زینب و شاهد یاس نبی در ایستگاه کتابخانه عمومی شهید ابدی شهری برپا شد.

این جلسه با پخش کلیپ معرفی کتابخانه عمومی شهید ابدی توسط فاطمه دهقان دیسفانی، مسئول کتابخانه آغاز شد.

حسین آتش پرور، نویسنده بومی اهل روستای دیسفان از توابع بخش کاخک نیز در این جلسه به معرفی آثار خویش از جمله کتاب «خیابان بهار آبی بود» پرداخت و گفت: این کتاب مشتمل بر ۱۲ فصل است که با بیانی توصیفی از شهر مشهد و روستای دیسفان، با درون مایه تخیل به رشته تحریر درآمده است. در این کتاب به قهرمان و اسطوره ای خاص به صورت جدی پرداخته نشده است.

پخش کلیپ خوانش زیبا و با گویش محلی کتاب «خیابان بهار آبی بود» توسط مریم حسین زاده، مسئول کتابخانه عمومی شهدای زیبد از دیگر برنامه های این تور بود.    


تور مجازی کتابخانه گردی در کتابخانه های عمومی امامزاده محمدعابد (ع) و کتابخانه عمومی شهید باهنر کاخک
 

در چهارمین روز از هفته کتاب تور مجازی کتابخانه گردی با مشارکت کتابخانه عمومی امامزاده محمدعابد (ع) و کتابخانه عمومی شهید باهنر کاخک و با حضور نویسندگان بومی و مشارکت فعال دانش آموزان دبیرستان نجمه (س) کاخک و دبیرستان نمونه ذبیحی گناباد به ایستگاه دوم رسید.

این برنامه با تبریک هفته کتاب و بیان راهکارهای ترویج کتابخوانی در فضای مجازی توسط احمد مظلوم، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد آغاز شد.



حجت الاسلام والمسلمین ولی خاکشور، امام جمعه بخش کاخک نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک این هفته گفت: برگزاری برنامه های کتابخوانی در فضای مجازی در شکوفایی و بروز استعدادهای نهفته در بین جوانان و نوجوانان موثر است.

در ادامه این جلسه  علی اکبر بیواره، نویسنده، پژوهشگر و تصویرگر ادبیات کودک و نوجوان به معرفی کتاب های تالیفی خود از جمله «افسانه مادر» و «ششمین روز هستی» پرداخت و گفت: «افسانه مادر» اولین کتاب من بود که با ذهن خیال پردازم در کودکی کلید خورد.

وی گفت: کودک امروز نیاز به کشف دارد. کودکان موجوداتی لطیف، زیبا و پر از خیال هستند.

وی در مورد کتاب «ششمین روز هستی» نیز گفت: در سحرگاه ششمین روز هستی حیوانات از خوابی که آغازی نداشته، بیدار شده و با پدیده ی تازه ای بنام «امید و توجه» مواجه می شوند که خود تولدی دیگر است.

در ادامه این مراسم کلیپ معرفی کتاب «لطیف های خواندنی» به قلم شیوای علی اکبر بیواره توسط سارا تقویان، عضو کتابخانه عمومی امامزاده محمدعابد (ع) پخش شد.

زینب حسن نیا، دیگر نویسنده گنابادی نیز در این مراسم گفت: اولین رمانم با عنوان «عشق می آید» در سال، ۹۱ رمان دومم با عنوان «زیر سقف عشق» در سال ۹۲ چاپ شد. کتاب به «رنگ زندگی» نیز با موضوع ویژه نامه زندگی شهدای هنرمند گناباد، کاری مشترک با اداره ارشاد اسلامی شهرستان گناباد بوده است.

این نشست با مشارکت فعال دانش آموزان دبیرستان نجمه (س) کاخک و دبیرستان نمونه ذبیحی گناباد برگزار شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 1 =