دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

همزمان با هفته کتاب برگزار شد؛

برگزاری سه نشست مجازی با موضوع کتاب به میزبانی کهگیلیویه و بویراحمد

نشست های تخصصی کهگیلویه

همزمان با هفته کتاب، سه نشست تخصصی مجازی با موضوع کتاب به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد و با مشارکت استان های فارس، بوشهر، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با هفته کتاب، سه نشست تخصصی مجازی با موضوع کتاب و کتابخوانی به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد و با مشارکت استان های فارس، بوشهر، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در فضای اسکای روم و اینستاگرام برگزار شد.

نشست مجازی شاهنامه خوانی 
 

نشست مجازی شاهنامه خوانی  به میزبانی کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش استان شناسی کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی )ره) یاسوج برگزار شد.

این نشست به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و با هدف شناساندن بیشتر شاهنامه، زنده نگه داشتن آیین شاهنامه خوانی و آشنایی با بخش های مختلف شاهنامه برگزار شد.

در این نشست، شاهنامه خوانان و شاهنامه شناسانی از  استان های فارس، خوزستان، کردستان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری حضور داشتند و به خوانش بخش هایی از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی پرداختند.


نشست مجازی متل گویی؛ «قصه های فولکلور و کوتاه» 


در این نشست که به میزبانی کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد و با مشارکت استان های کردستان، خوزستان و چهار محال و بختیاری در فضای اسکای روم و اینستاگرام اجرا شد، حسن فقهی، مجری رادیو و تلویزیون و قصه گو و متل گوی برجسته کهگیلویه و بویراحمد، متل یا متیل و یا همان قصه های عامیانه را بخش بزرگی از فرهنگ غنی و زیبای ایران به ویژه خطه جنوب و اهالی زاگرس نشین دانست و گفت: متل ها بخش بزرگی از فرهنگ فولکلور و شفاهی ما هستند و باید با مکتوب کردن این قصه های عامیانه، آن ها را در دسترس کودکان و نوجوانان قرار دهیم و نباید این فرهنگ شفاهی زیبا و غنی فراموش شود.

در این نشست مجازی جذاب، بهروز خیریه، پژوهشگر، نویسنده و استاد دانشگاه و صاحب تالیفاتی در حوزه ادبیات فارسی از استان کردستان نیز بر اهمیت داستان های کوتاه و عامیانه و متل تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری چنین نشست هایی در فضای مجازی باعث آشنایی مردم و نسل جوان و علاقمند به فرهنگ بومی اقوام ایرانی می شود.

در پایان این نشست مجازی، رضا حسین پور از اساتید و صاحبنظران در حوزه ادبیات شفاهی و متل گویی از استان چهارمحال و بختیاری و عبدالکاظم شیاعی از کارشناسان کتابخانه های عمومی استان خوزستان به خوانش چند متل و یا همان قصه عامیانه فولکلور پرداختند.

نشست کتابخوان تخصصی رمان

نشست کتابخوان تخصصی «رمان» به میزبانی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بویر احمد و با حضور رابطین فرهنگی کتابخانه های عمومی از ۴ استان کشور به صورت مجازی و در بستر اسکای روم و اینستاگرام برگزار شد.

در این نشست جمشید چابک، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بویر احمد، کتاب «یک عاشقانه آرام»؛ محمدباقر موسوی شیرازی، رابط فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان بویر احمد، کتاب «باباگوریو»؛ سمانه خوشبخت، رابط فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار از استان خراسان رضوی، کتاب «کلیدر»؛ فرزانه عمویی، رابط فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان تاکستان استان قزوین کتاب «کوری»؛ فاطمه زهرا ندیری، رابط فرهنگی کتابخانه های عمومی شهرستان نیر استان اردبیل کتاب «مردی به نام اوه» و المیرا زکی پور، رابط فرهنگی کتابخانه های عمومی  شهرستان بیله سوار کتاب «جای خالی سلوچ» را معرفی کرد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 1 =