یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

به منظور استمرار خدمات غیر حضوری کتابخانه های عمومی در ایام شیوع کرونا؛

پیک کتاب در بوشهر راه اندازی شد

افتتاح پیک کتاب

به منظور استمرار خدمات غیر حضوری کتابخانه های عمومی در ایام شیوع کرونا، پیک کتاب در بوشهر راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، پیک کتاب بوشهر به منظور تسهیل دسترسی اعضای کتابخانه های عمومی به منابع کتابخانه ای در ایام شیوع کرونا، با حضور حسن ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر، سیدعلی هاشمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و حجت الاسلام ابوالحسن مصلح، امام جمعه شهر خورموج، روز یکشنبه 16 آذرماه در شهرهای بوشهر و خورموج راه اندازی شد.

سیدعلی هاشمی در این باره بیان داشت: با راه اندازی پیک کتاب در شهرهای بوشهر و خورموج، اعضای کتابخانه های عمومی با رزرو کتاب مورد نظر خود از طریق مراجعه به سامانه www.samanpl.ir  و انجام فرایند های لازم توسط کتابدار، می توانند به کتاب مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: سفارش کتاب از طریق سامانه مذکور با کم ترین زمان ممکن و با هزینه بسیار اندک انجام می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: در صورتی که برخی از مشاغل و خدمات عمومی در دوره کرونا تعطیل شده اند، کتابخانه های عمومی با اتخاذ تدابیر لازم و رعایت پروتکل های بهداشتی بر ارائه خدمات به اعضا از طریق فضای مجازی تأکید داشته اند.

حسن ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر، با حضور در این آیین از اقدامات فرهنگی کتابخانه های عمومی استان تقدیر کرد و گفت: تهدید و محدودیت هایی که به خاطر شیوع بیماری کرونا در خدمت رسانی عمومی ایجاد شده است، با تلاش کتابداران از طریق گسترش فعالیت های مجازی به فرصتی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن مصلح، امام جمعه خورموج نیز که به صورت مجازی در این مراسم حضور داشت، با ابراز خرسندی از راه اندازی این طرح خلاقانه گفت: با توجه به شرایط موجود، بهره مندی مردم از خدمات پیک کتاب و عدم مراجعه حضوری به کتابخانه ها می تواند در قطع زنجیره کرونا، به کادر درمان و پزشکی کمک شایانی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 5 =