سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان مطرح کرد؛

تلاش برای کسب عنوان پایتخت کتاب شهر سمنان ضروری است

دیدار

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان تلاش مسئولان نهادهای فرهنگی را در کسب عنوان پایتخت کتاب برای شهر سمنان ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان، به منظور بررسی مشکلات کتابخانه ها و برنامه ریزی برای کسب عنوان  پایتخت کتاب نشستی با حضور محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان؛ فرشید فلاح لاله زاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان؛ ابوالفضل صادقی نژاد، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان برگزار شد.

محمد طاهریان با بیان اینکه کتابداران نقش بسزایی در کسب عنوان پایتخت کتاب شهر سمنان دارند، گفت: فعالیت های متنوع فرهنگی توسط کتابداران برای کسب پایتخت کتاب در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است.

طاهریان تلاش تمام دستگاه های اجرایی استان را برای کسب عنوان پایتخت کتاب سمنان ضروری دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان مطالبی را در خصوص کتابخانه‌های عمومی آیت اله فیض سرخه ای، حضرت ابوالفضل(ع) و کتابخانه عمومی جدید التاسیس شهرستان مهدیشهر عنوان کرد.

طاهریان از آمادگی این اداره کل برای همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک خبر داد.

در ادامه فرشید فلاح لاله زاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر ضرورت تلاش بیشتر برای رفع مشکل کتابخانه عمومی سرخه و نیز تجهیز و راه اندازی کتابخانه عمومی مهدیشهر تاکید کرد.

وی با اشاره به احداث و تحویل کتابخانه عمومی مهدیشهر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر ضرورت تجهیز و افتتاح این کتابخانه برای بهره برداری مردم کتابخوان مهدیشهر به ویژه جوانان و نوجوانان این خطه تاکید کرد.

فلاح با اشاره به کتابخانه حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) دامغان، این مرکز را کتابخانه ای بسیار با ارزش و دارای منابع بسیار خوب توصیف کرد و خواستار حفظ و تقویت این کتابخانه با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری پنج رویداد ملی در این استان بر همکاری مدیرکل و مجموعه کتابخانه های عمومی استان سمنان در برگزاری این رویدادها به ویژه طرح پایتخت کتاب تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =