دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹

تدوین دومین ویژه‌نامه الکترونیکی «کتاب‌خوان ماه»

ویژه‌نامه الکترونیکی کتاب ماه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل از ارسال ویژه‌نامه الکترونیکی معرفی کتاب‌های منتخب «کتاب‌خوان ماه» در اردیبهشت ۹۵ به ارگان‌های اجرائی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل؛ رباب عزیزخانی با اشاره به اجرای طرح «۵۰ کتاب سال» و معرفی کتاب‌های منتخب هر ماه در قالب «کتاب‌خوان ماه» بیان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کرد: در قالب این طرح، ماهانه تعدادی کتب از حوزه‌های مختلف، توسط کارشناسان و صاحبنظران انتخاب شده و جهت معرفی و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی به کتابخانه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: «هم روزنامه هم کلوچه» نوشته مریم هاشم‌پور، «آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته محمدرضا سرشار، «جاذبه و دافعه علی(ع)» نوشته استاد شهید مرتضی مطهری و «نیلوفر نیایش (نگاهی به زندگی و شخصیت امام سجاد (ع)» نوشته حسین سیدی، عنوان کتاب‌های معرفی شده در دومین سری «کتاب‌خوان ماه» است که در اردیبهشت ۹۵ از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، معرفی شده است.

عزیزخانی تصریح کرد: در همین راستا، اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل به تهیه و تدوین ویژه‌نامه الکترونیکی معرفی کتاب‌های منتخب اردیبهشت ماه اقدام  کرده و آن را از طریق شبکه دولت در اختیار ارگان‌های اجرایی استان قرار داده است.

مشاور استاندار اردبیل در امور کتاب و کتابخانه‌ها افزود: برگزاری جلسات معرفی و نقد و بررسی، اطلاع‌رسانی در شبکه‌های مجازی و مطبوعات، برگزاری جلسات همخوانی و تهیه و توزیع الکترونیکی پوستر کتب را از دیگر فعالیت‌های در دست اقدام این اداره کل است.

گفتنی است؛ پیش از این، ویژه نامه الکترونیکی معرفی کتب منتخب فروردین ماه تهیه و به نهادهای اجرائی استان ارسال شده بود.