چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد برگزار شد

انجمن خرم اباد1

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد در سال جاری با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد در سال جاری به ریاست جعفر طولابی، فرماندار و با حضور فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ کامبیز نورخدایی، معاون فرماندار؛ احمد کاظمی، معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ داریوش بارانی، معاون شهردار خرم آباد؛ فریده نظریان ذهابی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و سایر اعضا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و رحلت آیت الله مصباح، بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، خدمات فیزیکی کتابخانه های عمومی همانند بسیاری دیگر از مشاغل، با محدودیتی های رو به رو شد؛ اما با همت کتابداران این تهدید به فرصت تبدیل شد و فعالیت های ترویجی و تبلیغی با موضوع کتاب و کتابخوانی در حجمی گسترده در فضای مجازی انشار یافت.

فرشته طهماسبی ضمن تقدیر از کتابداران استان، ادامه داد: مسابقات کتابخوانی ویژه همه رده های سنی با موضوعات مختلف، معرفی کتاب تصویری و متنی، نشست های کتابخوان، ویژه برنامه های مناسبتی، قصه گویی و آموزش کاردستی از جمله فعالیت های مجازی کتابداران استان در ایام شیوع بیماری کرونا بوده که مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، شرایط فعالیت کتابخانه های عمومی نیز مطابق با وضعیت رنگبندی هر شهرستان متفاوت خواهد بود. در حال حاضر تمامی کتابخانه های عمومی لرستان با توجه به وضعیت زرد استان، با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال خدمت رسانی حضوری به اعضا و مراجعه کنندگان هستند.

طهماسبی در پایان با اشاره به مصوبه جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، تصریح کرد: بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم آباد با توجه به میزان جمعیت و تعداد کتابخانه های عمومی موجود در سطح شهر، بسیار لازم و ضروری بوده و این امر یکی از خواسته های بحق مردم است. امید است دستگاه مجری این پروژه نسبت به تسریع در روند ساخت، همکاری لازم را داشته باشد.

در ادامه فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد نیز با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، اظهار داشت: پایه و بستر توسعه در جامعه، فرهنگ و مولفه اصلی فرهنگ، کتاب و کتابخوانی است. زمانی در بحث ترویج کتاب و کتابخوانی به نتیجه مطلوب خواهیم رسید که ارتقای شاخص های نرم افزاری و سخت افزاری این مهم همگام با هم افزایش یابند.

جعفر طولابی با تقدیر از فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی، ادامه داد: دغدغه تکمیل کتابخانه مرکزی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی و سایر علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان بسیار منطقی است. از همین رو ضرورت دارد اداره کل راه و شهرسازی به عنوان مجری پروژه، در کوتاه ترین زمان ممکن مراحل اداری انتخاب پیمکانکار را انجام داده تا تسریع در تکمیل کتابخانه مرکزی صورت پذیرد.

همچنین در این جلسه فریده نظریان ذهابی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن قرائت دستور کار جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان خرم آباد پرداخت.

تسریع در تکمیل مراحل نهایی کتابخانه مرکزی از سوی مجری و همچنین تخصیص حداکثری اعتبارات پروژه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، همکاری دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های فرهنگی با کتابخانه های عمومی در اجرای طرح تحویل منابع درب منازل و پرداخت بخشی از سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی به صورت علی الحساب توسط شهرداری از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 4 =