چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

در زنجان مطرح شد؛

جشنواره کتابخوانی رضوی، فرصتی برای آشنایی مردم با سیره فکری امام رضا(ع)

ستاد جشنواره كتابخواني رضوي زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان در نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ضمن تشریح وظایف اعضای ستاد، بر اهمیت تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان در راستای برگزاری مطلوب این جشنواره، تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان، اولین جلسه کمیته برنامه‌ریزی جشنواره کتابخوانی رضوی، در راستای برنامه‌ریزی مطلوب برای برگزاری ششمین دوره این جشنواره، با حضور جمعی از کارشناسان ستادی و روسای ادارات شهرستان‌ها در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، تشکیل شد.

در این جلسه، امیر‌علی نیک‌بخش مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، ضمن تشریح وظایف اعضای ستاد و معرفی اهداف و برنامه‌های ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بر تعامل و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان و اطلاع‌رسانی بهینه و موثر برگزاری جشنواره، تاکید نمودند.

نیک‌بخش از کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه اصلی معرفی و اجرای جشنواره کتابخوانی رضوی یاد کرد و گفت: کتابداران، مسئولین کتابخانه‌ها و کارشناسان ستادی باید در راستای اطلاع‌رسانی موثر و جلب مشارکت اقشار مختلف مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی به شکلی مضاعف، فعالیت کنند.

وی ضمن تشریح کامل روند برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دهه مبارک کرامت، این جشنواره را فرصتی برای آشنایی مردم با سیره فکری امام رضا(ع) دانست و گفت: ششمین جشنوارة کتابخوانی رضوی به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به مسابقه کتابخوانی رضوی به‌عنوان بخشی از مجموعه برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است.

نیک‌بخش با اشاره به این مطلب که در «سال‌های گذشت، تنها یک عنوان کتاب برای مسابقه معرفی می‌شد» خاطر‌نشان کرد: در جشنواره امسال، سه عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف سنی انتخاب شده است تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در این مسابقه، شرکت کنند.

وی افزود: با تشکیل ستاد استانی جشنواره کتابخوانی رضوی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، کار اطلاع‌رسانی و معرفی جشنواره و همچنین هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی در خصوص مشارکت آنان، آغاز شده است.

نیک‌بخش درباره کتاب‌های جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان (ویژه کودکان)؛ «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان) و «امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) » تألیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی (برای جوانان و بزرگسالان) عناوین کتاب‌های ویژه این جشنواره است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: هر سه عنوان کتاب مسابقه با حدود ۶۵ درصد تخفیف و به‌همراه فرم مکتوب سوالات مسابقه از طریق کتابخانه‌های عمومی استان در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت؛ همچنین فایل PDF کتاب‌ها و فایل الکترونیکی سوالات نیز به زودی از طریق سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس www.iranpl.ir قابل دسترس خواهد بود.

نیک‌بخش خاطر‌نشان کرد: علاقه‌مندان شرکت در این مسابقه می‌توانند پاسخنامه تکمیل شده مسابقه را تا روز ۲۰ تیرماه ۱۳۹۵ به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل داده و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranplir ارسال کنند.  

وی در پایان تصریح کرد: آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره، هم‌زمان با دهه کرامت برگزار خواهد شد.