شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار؛

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی لرستان برگزار شد

انجمن لرستان

ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان لرستان در سال جاری به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، ششمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان در سال جاری به ریاست محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ احمد حسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مریم پور سرتیپ، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی؛ ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان؛ محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ محمد شریفی مقدم، شهردار خرم آباد؛ کامران تیموری، رئیس شورای اسلامی استان لرستان و سایر اعضا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، خدمات فیزیکی کتابخانه های عمومی همانند بسیاری دیگر از مشاغل، با محدودیتی های روبرو شد؛ اما با همت کتابداران این تهدید به فرصت تبدیل شده و فعالیت های ترویجی و تبلیغی با موضوع کتاب و کتابخوانی در حجمی گسترده در فضای مجازی انتشار یافت.

فرشته طهماسبی ضمن تقدیر از فعالیت های مجازی کتابداران استان، افزود: با همکاری برخی از دستگاه های اجرای استان طرح «تحویل منابع» در سطح شهرستان های استان آغاز شده، که استقبال اعضای کتابخانه های عمومی را به دنبال داشته است؛ تداوم این امر با توجه به گستردگی و وسعت استان نیازمند ادامه همکاری سایر دستگاه های اجرایی با کتابخانه های عمومی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: راه اندازی کتابخانه های سیار در استان با توجه به تراکم جمعیت و تعداد کتابخانه های موجود، بسیار ضرورت داشته که امید است سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بودجه سال آینده در بحث خرید خودرو کتابخانه سیار مساعدت لازم را داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان نیز در این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، گفت: نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه نیازمند برنامه ریزی جدی است. ترویج کتابخوانی، کار فرهنگی بسیار بزرگ و فرایند گسترده‌ای است که باید هدف گذاری شده تا با پیگیری به یک کار ماندگار تبدیل شود. 

محمود ثمینی افزود: بر اساس گزارشات اعلام شده، کتابخانه های عمومی طی سال گذشته و ده ماه سپری شده سال جاری فعالیت های مثبت در راستای توسعه کتاب و کتابخوانی از جمله برگزاری جشنواره های فرهنگی، پویش های مرتبط با حوزه کتاب و افتتاح کتابخانه های عمومی داشت است. این موفقیت ها نتیجه زحمات مجموعه کتابخانه های عمومی با همکاری و همدلی سایر دستگاه های اجرایی و انجمن کتابخانه های عمومی بوده، که جای تقدیر دارد.

همکاری دستگاه های اجرایی با کتابخانه های عمومی در ادامه طرح «تحویل منابع»، تسریع در سیستمی شدن پرداخت سهم نیم درصد شهرداری های استان، در نظر گرفتن اعتبار خرید خودرو برای کتابخانه سیار در بودجه سال ۱۴۰۰ توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 0 =