سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

با حضور جمعی از مسئولان؛

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اصفهان برگزار شد

جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي اصفهان برگزار شد

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اصفهان به ریاست فرماندار و با حضور شهردار شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر اصفهان با حضور حسین سیستانی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اصفهان؛ فریبز امیری، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری؛ قدرت‌الله نوروزی، شهردار شهر اصفهان؛ علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان؛ حسین رحمتی،رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اصفهان برگزار شد.

 حسین سیستانی، معاون استاندار و فرماندار اصفهان اظهار داشت:هدف از تشکیل انجمن کتابخانه‌های عمومی، بهبود سطح فرهنگ و آگاهی مردم و ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

سیستانی ضمن تاکید به تشکیل کارگروهی به منظور آسیب‌شناسی جدی معضلات فرهنگی جامعه و برنامه‌ریزی برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی شهر تصریح کرد: این کارگروه می‌تواند به عنوان بازوی فکری انجمن کتابخانه‌ها، معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه  را حل کند و لازم است متخصصانی از حوزه‌ها و نهادهای مرتبط نیز در این کارگروه حضور داشته باشند و تصمیمات مقتضی در خصوص بهبود روند کار اتخاذ شود.

وی با بیان این‌که ترویج فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی می تواند جامعه را به سمت اصلاح ناهنجاری‌ها پیش ببرد، گفت: لازم است فعالان حوزه کتاب تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند تا شاهد بهبود شرایط فرهنگی اصفهان باشیم.

فرماندار اصفهان افزود:با توجه به نیازمندی‌های متنوع و متعدد شهرستان اصفهان،شهرداری در چهارچوب قانون ملزم  به پرداخت نیم درصد از عوارض شهرداری به نهاد کتابخانه‌ها است تا این نهاد بتواند با قدرت و قوت بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

حسین رحمتی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اصفهان نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره متبوع خود، بیان داشت: در سال جاری به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی اجباری کتابخانه‌ها در چند بازه زمانی، کتابداران شهرستان فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی خود را به صورت جدی در فضای مجازی استمرار بخشیدند و شاهد اتفاقات مثبتی در این بخش بودیم.

گفتنی است در این جلسه شهردار اصفهان و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به نکاتی پیرامون کتابخانه‌های عمومی شهر اصفهان و رفع مسائل و مشکلات این حوزه اشاره کردند.

پرداخت نیم درصد کتابخانه‌های شهر اصفهان در سال ۹۹ به صورت علی الحساب، پیگیری برگزاری جلسات انجمن به صورت منظم جهت رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهر اصفهان از مهمترین مصوبات انجمن بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 8 =