سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

با هدف بررسی مشکلات؛

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تاکستان برگزار شد

تاکستان

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تاکستان با هدف بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان تاکستان و اقدامات این مجموعه در دوران کرونا با حضور معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تاکستان به ریاست امیر جعفرزادگان، معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار و با حضور فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ محمد اکبری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان و سایر اعضای انجمن در فرمانداری تاکستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه احمد لشگری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تاکستان گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در سال ۹۹ در فضای مجازی ارائه داد و با بیان مصوبات جلسات قبلی انجمن، خواهان پیگیری اجرای مصوبات توسط اعضای انجمن شد.


زهرا صفوی، رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر تاکستان نیز در این جلسه با بیان این‌که ترویج فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی می تواند جامعه را به سمت کاهش آسیب های اجتماعی پیش ببرد، گفت: لازم است فعالان حوزه کتاب تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند تا شاهد بهبود شرایط فرهنگی تاکستان باشیم. 

وی ادامه داد: مجموعه شهرداری و شورای شهر تاکستان نیز آماده همکاری و تعامل با اداره کتابخانه‌ها برای بهبود شاخص‌های کمی و کیفی کتابخانه‌ای در تاکستان است.

سپس فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: ترویج فرهنگ مطالعه سبب افزایش آگاهی مردم و توسعه فرهنگی جامعه می‌شود. پیشرفت جوامع در نتیجه توجه به مقوله مطالعه و انس با کتاب محقق می شود و بی توجهی به این مهم عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

محمدبیگی با بیان اینکه شهرستان تاکستان دارای خیرین بسیاری در حوزه‌های متعدد است، گفت: امید است خیرین این شهرستان به کمک کتابخانه ها بیایند تا بتوان از ظرفیت این قشر در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان استفاده شود.

محمدبیگی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادی فرهنگی و تاثیر گذار، به دلیل وظایف گسترده‌ای که دارند، جهت رسیدن به اهداف خود نیازمند مساعدت و یاری تمامی دستگاه‌های اجرایی هستند؛ لذا همراهی این دستگاه ها می تواند شاخص‌های کتابخانه‌ای را ،که از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی روند پیشرفت در کشورها است، توسعه بدهد.

وی همچنین خواستار راه اندازی کتابخانه سیار در مناطق محروم و حمایت تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اجرای طرح کتابرسان شد.

معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار شهرستان تاکستان همچنین در این جلسه ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته با تاکید بر لزوم بسترسازی مناسب برای ترویج عمیق فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: ایجاد بستر مناسب برای مطالعه به ویژه در دوران شیوع کرونا از طریق کتابخانه های عمومی یکی از فعالیت های شاخص کتابخانه های عمومی بود که در طول سال جاری به خوبی انجام شد.

امیر جعفرزادگان توجه بیشتر به ایجاد فضای مناسب برای کتابخانه ها و تحقق کامل سهم نیم درصد را امری بسیار مهم و ضروری در جهت پیشبرد برنامه های فرهنگی دانست.

پیگیری اجرای برنامه‌های کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف با همکاری دستگاه‌های فرهنگی شهرستان، تعامل با شهرداری برای تخصیص یک دستگاه خودرو به منظور اجرای طرح کتابرسان و واریز به موقع نیم سهم کتابخانه های شهرستان از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 11 =