سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۴

از سوی مدیرکل منابع نهاد اعلام شد:

تصویب نهایی نشریات سال ۹۵ و آغاز انعقاد قراردادها

تصويب نهايي نشريات

علی رمضانی از پایان یافتن کار کارشناسی و تجمیع نظرات اعضای فعال و کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور و تصویب نهایی نشریات سال ۹۵ از سوی اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علی رمضانی مدیرکل منابع با اشاره به پایان یافتن فرآیند کارشناسی و تجمیع نظرات شرکت کنندگان در نظرخواهی نشریات سال ۹۵ اظهار داشت: در این نظرخواهی که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، در مجموع تعداد ۲۳۴۴ نفر در ۳۱ استان کشور مشارکت کردند.

رمضانی در ادامه افزود: سه امکان برای شرکت کنندگان در نظرخواهی فراهم شده بود: یکی اولویت‌دهی موضوعی مجلات، دوم اعلام نظر راجع به نشریات مورد نیاز کتابخانه مورد نظر در سال ۱۳۹۵ و دیگری درج مجلات پیشنهادی که در فهرست اعلامی نبوده است. ویژگی ممتاز این دوره از نظرخواهی توضیحات تکمیلی از مشخصات هر نشریه (شامل تصویر، پایگاه اطلاع‌رسانی و اطلاعات شناسنامه‌ای نشریه) در سامانه نظرخواهی نشریات بود که بررسی انجام شده از کل فرایند و نظرات اعلام شده و بازخوردهایی که پس از پایان نظرخواهی دریافت شد، نشان از رضایت کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی از این اقدام بوده است.

وی با اشاره پایان یافتن تجمیع نظرات مشارکت‌کنندگان در نظرخواهی اضافه کرد: پس از پایان زمان‌بندی نظرخواهی نشریات، کار تجمیع و کارشناسی نهایی نظرات به همت اداره کل منابع آغاز شد و سعی بر این بوده تا در ارزیابی کلی نشریات به یک سبد کامل از نشریات با موضوعات مختلف برای تمامی سلائق و متناسب با نیازهای اعلام‌شدة اعضای کتابخانه‌ها دست پیدا کنیم.

مدیرکل منابع نهاد همچنین با تشکر و قدردانی از همه‌ مشارکت‌کنندگان در نظرخواهی خاطرنشان کرد: فهرست نشریات ارسالی به کتابخانه‌ها در سال ۹۵ با ملاحظات اجرایی خود نهایی شده و فرآیند انعقاد قرارداد با نشریات آغاز شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا در کمترین زمان ممکن فرآیندهای اجرایی انعقاد قراردادها به پایان برسد و اعضای کتابخانه‌های عمومی بتوانند بر اساس نیازهای خود از این نشریات استفاده کنند.