شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

طی مراسمی انجام شد؛

آغاز به کار طرح «پیک کتاب» در کتابخانه های عمومی شهر ایلام

افتتاح پیک ایلام

طرح پیک کتاب با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی ایلام و با هدف تسهیل دسترسی اعضای کتابخانه های عمومی شهر ایلام به کتاب آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، طرح پیک کتاب طی مراسمی با حضور عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام؛ عهدیه طهماسبی، مدیرکل دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری؛ سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی؛ محمد محمدی، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی استان ایلام، افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام در این مراسم، گفت: در راستای بهره مندی دوست داران کتاب و با هدف غلبه بر محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا «پیک کتاب» در کتابخانه های عمومی استان راه اندازی شد. این طرح جهت تسهیل دسترسی اعضای کتابخانه های عمومی به منابع مکتوب و تحویل کتاب به صورت رایگان درب منزل و محل کار ایجاد شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام اظهار داشت: اعضا و مخاطبان کتابخانه های عمومی می توانند با مراجعه به سایت www.samanpl.ir و یا از طریق تماس تلفنی و انتخاب شهر و کتابخانه، کتاب مورد نظر خود را انتخاب و پس از ثبت درخواست به صورت آنلاین، در مدت زمان معین شده آن را از طریق پیک دریافت کنند.

حیدری ادامه داد: ایجاد زیرساخت های نرم افزای و الکترونیکی مناسب با رابط کاربری منطقی و دسترسی آسان، می تواند شرایط را برای تسریع درخواست کتاب مهیا سازد.

وی تصریح کرد: در مرحله اول این طرح در پنج کتابخانه عمومی مرکزی، پروین اعتصامی، غلامرضاخان ارکوازی، امام صادق(ع) و پیامبر اعظم(ص) شهر ایلام اجرا شده است و در صورت تامین اعتبار طرح مذکور در سایر شهرستان های استان نیز راه اندازی می شود.

حیدری گفت: افرادی که عضو کتابخانه نیستند می توانند از طریق تماس تلفنی و تحویل مدارک به پیک به عضویت کتابخانه درآمده و از مزایای آن استفاده کنند.

عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این آیین گفت: شیوع کرونا نه تنها سبب تعطیلی برنامه های فرهنگی و هنری نشد، بلکه باعث شد این امر مهم در فضای مجازی پیگیری شود.

وی افزود: کتابخانه های عمومی ایلام با راه اندازی طرح «پیک کتاب» فرهنگ کتابخوانی را بیشتر از گذشته در بین مردم فرهنگسازی می کنند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار داشت: در سالجاری حدود ۳۶۰۰ جلد کتاب جهت توزیع بین دانش آموزان مناطق محروم استان توسط این اداره کل به آموزش و پرورش استان ارائه شده است. در راستای حمایت از طرح «پیک کتاب» تلاش می شود این کمک های فرهنگی به اداره کل کتابخانه های عمومی ایلام نیز اختصاص یابد.

وی گفت: این استان در بحث تولید کتاب در شرایط کنونی نسبت به سال گذشته خوب عمل کرده ولی در چرخه توزیع کتاب با مشکل مواجه است که این برنامه فرهنگی اداره کل کتابخانه ها به رفع مشکل کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 1 =