دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر؛

طرح «پیک کتاب» در کتابخانه مولوی شهرکرد اجرا می شود 

پیک کتاب

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر طرح «پیک کتاب» در کتابخانه مولوی شهرکرد اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر طرح «پیک کتاب» با حضور فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ ابراهیم بختیاری فر، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان شهرکرد؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدی، مسئول نهضت اجتماعی جوانان استان؛ دفتر نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان؛ مریم قاسمی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شهرکرد و جمعی از اصحاب رسانه در کتابخانه مولوی شهرکرد آغاز به کار کرد.


در این مراسم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن تبریک دهه مبارک فجر، اجرای «پیک کتاب» را طرحی جهت ارائه خدمات شایسته تر به مردم در ایام شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: در ایام شیوع این ویروس و محدودیت های ناشی از آن یکی از عواملی که می تواند تأثیر بسیار خوبی در کسب آرامش افراد داشته باشد کتاب است و در همین راستا تلاش می کنیم زمینه دسترسی هرچه ایمن تر علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی به منابع مطالعاتی را فراهم آوریم. اجرای این طرح قدمی کوچک در راستای دستیابی به این هدف است.

خلیل مقدم افزود: طرح «پیک کتاب» در این استان به صورت پایلوت در کتابخانه مولوی شهرکرد اجرا می شود و اعضا می توانند با مراجعه به سامانه www.samanpl.ir کتاب مورد نظر خود را انتخاب و پس از تماس با این کتابخانه و ثبت سفارش، کتاب را درب منزل دریافت و به مدت یک ماه به امانت بگیرند. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: تلاش خواهیم کرد با ایجاد زیرساخت های لازم زمینه اجرای این طرح را در سایر کتابخانه های عمومی استان را فراهم آوریم.


در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدی، مسئول نهضت اجتماعی جوانان استان نیز ضمن تقدیر از این اقدام فرهنگی اظهار داشت: هر کس در مورد ترویج فرهنگ ارزشمند کتاب و کتابخوانی قدم موثری بردارد، باقیات و صالحات و شجره طیبه ای در مسیر انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) افزود: کتاب دروازه ای است به سمت تمدن و جهانی شدن و انقلاب اسلامی مدعی یک تمدن  اسلامی است و این جهانی شدن از طریق کتاب میسر خواهد شد. اجرای این طرح نه یک حرکت کوچک در شهرکرد بلکه حرکتی است در حوزه تمدن سازی انقلاب اسلامی و قطعا این شجره طیبه ای که امروز در چهارمحال و بختیاری غرس شد، شاهد ثمرات آن در آینده خواهیم بود و باید بدانیم هیچ چیز جای کتاب را نخواهد گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 9 =