شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹

سرپرست کتابخانه های عمومی استان اصفهان؛

گزارشی از فعالیت های و برنامه های جشنواره کتابخوانی رضوی ارائه کرد

جشنواره کتابخوانی رضوی - اصفهان

سرپرست کتابخانه‌‎های عمومی اصفهان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از انجام تبلیغات مختلف در رسانه‌های محلی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌‎ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیمای استان و مساجد خبر داد.

امیر هلاکویی سرپرست کتابخانه‌‌های عمومی اصفهان در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد دبیرخانه استانی جشنواره کتابخوانی رضوی در اصفهان اظهار داشت: برگزاری مطلوب جشنواره کتابخوانی رضوی نیازمند همکاری همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان است که ایجاد تعامل در این خصوص با مساعدت استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری صورت گرفته است.

وی برگزاری این جشنواره توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را یک کار اصولی و زیربنایی در زمینه ترویج فرهنگ رضوی و مطالعه عنوان و افزود: بیش از ۶۸۰۰ جلد کتاب از منابع مسابقه کتابخوانی رضوی شامل سه عنوان کتاب «دوست مهربان کبوترها» (ویژه کودکان)، «اعترافات غلامان» (ویژه نوجوانان) و «امام علی بن موسی الرضا(ع)» (ویژه جوانان و بزرگسالان) به ۱۷۲ کتابخانه در سراسر استان ارسال شده که علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی نسبت به خرید کتاب‌ها با تخفیف ۶۵ درصدی و تکمیل پاسخنامه اقدام کنند.

هلاکویی از امکان شرکت در مسابقه به‌صورت الکترونیکی نیز خبر داد و افزود: ثبت‌نام اینترنتی ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان به نشانیwww.isfahanpl.ir امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به دریافت رایگان فایل متنی کتاب‌ها و شرکت در جشنواره اقدام کنند.

وی ادامه داد: پوسترها و نشانگرهای محل تهیه کتاب‌های جشنواره رضوی در استان آماده شده و در تمامی کتابخانه‌های اصفهان نیز بخش مجزایی به کتاب‌های جشنواره اختصاص داده شده است. ضمن اینکه در جلسات شورای اداری رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها نیز نسبت به راهنمایی و ارائه مشاوره به مراجعان در خصوص نحوه شرکت در جشنواره تأکید شده است.

دبیر ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در اصفهان همچنین از گویاسازی ۳ عنوان کتاب ششمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی خبر داد و گفت: با تلاش و همت کتابداران کتابخانه تخصصی نابینایان ولی‌عصر(عج) کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» و «اعترافات غلامان» و «امام علی بن موسی الرضا(ع)» به‌صورت کتاب گویا تولید شده و از طریق www.isfahanpl.ir قابل دسترس است.

وی با اشاره هماهنگی‌های صورت گرفته در خصوص تبلیغات شهری افزود: نصب بنر جشنواره در مکان های پرتردد و مهم شهر اصفهان و سایر شهرستان‌ها، تبلیغ از طریق رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌های محلی و تبلیغات گسترده در سطح فضای مجازی از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

هلاکویی در ادامه خاطرنشان کرد: فراخوان جشنواره با هماهنگی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌‌ها، مراکز اوقات فراغت و  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تمامی کانون های فرهنگی، هنری و مساجد توزیع شده و پیش‌بینی می‌شود شاهد حضور چشمگیر اهالی پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در این جشنواره باشیم.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی اصفهان اضافه کرد: با همکاری و مساعدت صدا و سیمای مرکز اصفهان تیزر و زیرنویس دعوت مردم به مشارکت در جشنواره کتابخوانی تا بیستم تیرماه (پایان مهلت شرکت در جشنواره) به تناوب از شبکه استانی اصفهان پخش خواهد شد.

وی همچنین با بیان برکات ماه مبارک رمضان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این ماه تصریح کرد: پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته تا از اجتماعات این ماه مبارک رمضان همچون جلسات جزخوانی قرآن، شب‌های احیا و راهپیمایی روز قدس در راستای ترویج و تبلیغ جشنواره‌ای که به نام مبارک امام هشتم نام گرفته، بیشترین بهره برده شود.