یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲

در کتابخانه پیامبر اعظم(ص) نظرآباد برگزار شد؛

یکصد و بیستمین نشست کتاب‌خوان البرز

يكصدوبيستمين كتابخوان البرز.

یکصد و بیستمین نشست کتاب‌خوان استانی البرز در کتابخانه عمومی پیامبراعظم(ص) شهرستان نظرآباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز، یکصد و بیستمین نشست کتاب‌خوان استانی البرز با حضور اعضای کتابخانه عمومی پیامبراعظم(ص) شهرستان نظرآباد در این مرکز فرهنگی برگزار شد.

در این نشست 6 عنوان کتاب با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته شد که بدین شرح است:

« امام علی(ع) صدای عدالت انسانی» نوشته جرج جرداق/ معرفی توسط: سکینه کرمی

این اثر، کتابی با موضوع معرفی شخصیت علی(ع) به خوانندگان است. نویسنده در این کتاب، راه علاج مشکلات سیاسی واجتماعی را در محتوای اندیشه‌های والای امیرالمومنین(ع) جست‌و‌جو می‌کند. جرج جرداق، روایت کتاب را از معرفی شبه جزیره عربستان آغاز کرده، سپس به رسالت محمد(ص) می‌پردازد و با نثری ساده، روان و دلنشین از علی(ع) و مقابله او با پایه‌های ظلم و ستم اجتاعی می‌گوید.

«پندنامه»/ معرفی توسط: طیبه آب‌باریکی

این کتاب، حاوی چندین داستان جالب و پندآموز از سراسر دنیا است که خواننده را به تفکر وامی‌دارد. یکی از داستان‌های خواندنی این کتاب، داستان «آرتور اشی» قهرمان افسانه‌ای تنیس ویمبلدون است که به دلیل دریافت خون آلوده در جریان یک عمل جراحی به بیماری ایدز مبتلا می‌شود و...

«اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی/ معرفی توسط: مهسا حاجیان

این کتاب، حکایت سفر امام رضا(ع) و اتفاقات آن از زبان غلامی جنگی است که در ارتباط نزدیک با دستگاه خلفا است. کتاب با طرح فرازهای به روایت اتفاقات برهه‌ای از تاریخ می‌پردازد که دارای اهمیت فراوانی است و به چراهای بسیار پاسخ می‌دهد.

«تنها‌تر از پدر» نوشته مسلم ناصری/ معرفی توسط: مبینا سادات کاظمی

این کتاب مجموعه دوازده قصه از زندگی امام حسن (ع) است که برای نوجوانان بازآفرینی شده است. آخرین داستان اين مجموعه «تنها‌تر از پدر» نام دارد که موضوع آن شهادت امام حسن(ع) در اثر نوشیدن زهری است که «جعده)» همسر خیانتکار امام به خاطر وعده‌های دروغین معاویه به آن حضرت نوشاند.

«جزیره افسونگران» نوشته فریبا کلهر/ معرفی توسط: حنانه حصار کوشکی

جزیره افسونگران، کتابی درباره دانایی و شجاعت است. این کتاب از شجاعت می‌گوید، اما قبل از آن دانایی را ستایش می‌کند؛ چرا که شجاعت بدون دانایی به بی راهه می‌رود و خطرآفرین می‌شود و دانایی بدون شجاعت، انسان را به موجودی محتاط، گوشه‌گیر و بی ثمر تبدیل می‌کند. در این کتاب، نویسنده نوجوانان را به دنیایی فانتزی می‌برد و با شخصیت اصلی داستان که دختری به اسم داناک است همراه می‌شود تا مسیر دانایی و دانا شدن را به نوجوانان نشان دهد. بسیاری از نام‌ها، اتفاقات، مکان‌ها، موجودات اين رمان، برگرفته از اسطوره‌های ایران باستان است.

«کتاب دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید ملامحمدی/ معرفی توسط: فاطمه آب‌باريكي

این کتاب، راوی داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) است که برای گروه سنی (ج) و (د) نوشته شده است. «هوا بوی شكوفه می‌داد»، «راه درست»، «پیراهنی با عطر گل‌های بهشت» و «آن ماجرا، آن خواب» عناوین بخش‌هایی از این کتاب است.

گفتنی است؛ برگزاری مسابقه نقاشی جشنواره کتابخوانی رضوی از کتاب دوست مهربان کبوترها (ویژه کودکان)  و جمع‌خوانی کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها»، «اعترافات غلامان» و «علی ابن موسی الرضا(ع)» از مجموعه کتاب‌های مسابقه جشنواره رضوی با حضور اعضای کتابخانه پیامبراعظم(ص) از بخش‌های حاشیه‌ای این نشست کتابخوان بود.