چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران خبر داد؛

آغاز مراحل احداث اولین کتابخانه سبز کشور در ساری با حضور استاندار

کلنگ زنی کتابخانه سبز در ساری مازندران

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران از آغاز مراحل احداث اولین کتابخانه سبز در کشور با حضور استانداران مازندران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از آغاز مراسم احداث اولین کتابخانه سبز  کشور در ساری با حضور استاندار و مسئولان استان هم‌زمان با چهل دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران خبر داد.

ولیپور با اشاره به خیرساز بودن این پروژه گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت ۳۰۸ مترمربع در بوستان دامادی ساری ساخته خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه این طرح برای نخستین‌ بار در کشور اجرا می‌شود، اظهار داشت: کتابخانه سبز یکی از اولین ساختمان‌های انرژی صفر محسوب می‌شود که امید داریم با همکاری و حمایت مسئولان و خیران فرهنگی استان، هر چه سریع تر به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه افزود: کتابخانه سبز بر اساس تعریف استاندارد به کتابخانه‌ای گفته می شود که در آن با به‌کار بستن تدابیر مناس، اثرات منفی بنا و فعالیت‌های کتابخانه بر محیط زیست به حداقل می‌رسد. هزینه کمتر ساختمان، منابع انرژی آسان‌یاب و تجدیدپذیر مانند تهیه الکتریسته از نور خورشید در محل و جمع‌آوری آب باران برای مصرف در کتابخانه در مناطق پر باران‌ و استفاده از شوینده ها و پاک کننده های سازگار با محیط زیست از جمله مزیت های کتابخانه سبز است.

گفتنی این مراسم صبح روز پنج‌شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۹ با حضور استاندار، معاونین، مدیران کل دستگاه ها، در بوستان دامادی ساری، با حفظ شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 0 =