دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷

با حضور شاعران و شخصیت های فرهنگی استان؛

«راویان بالندگی» در زاهدان تقدیر شدند

راویان بالندگی

مراسم تقدیر از شاعران انقلاب اسلامی با عنوان «راویان بالندگی» با حضور جمعی از مسئولان استان سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان، مراسم تقدیر از شاعران انقلاب اسلامی با عنوان «راویان بالندگی» با حضور ، مهدی محبی، معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان؛ غلامنبی کوهکن، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس؛ حامد زارعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان؛ معصومه هادی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ قاسم سیاسر، مدیرکل سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان؛ مرتضی سلطانژاد، قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور مجازی نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در موزه دفاع مقدس زاهدان برگزار شد.

حامد زارعی مدیرکل، کتابخانه های عمومی استان در این مراسم، با تبریک دهه مبارک فجر و حلول ماه شعبان، گفت: مراسم تقدیر از راویان بالندگی، در راستای رسالت نهاد کتابخانه های عمومی و افق های پیش روی این نهاد برگزار می شود و امیدواریم این مراسم مقدمه ای برای تقدیر از جوانان و پیشکسوتان شعر انقلاب در آینده باشد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت شعر و هنر می تواند مفاهیم انقلاب را بدون واسطه به مخاطب ارائه دهد و با او ارتباط برقرار کند. باید از این فرصت برای ترویج گفتمان انقلاب استفاده کرد.

حجت الاسلام مهدی محبی، معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان، نیز در این مراسم گفت: شاعر از زاویه خاصی به پیرامون می نگرد و چیزهایی را می بیند که مردم عادی نمی بینند. شاعر با ناظم فرق می کند. نظم را می توان به شخص آموخت و او با ترکیب کلمات و اصطلاحات یک نظم به وجود آورد.

معاون فرهنگی امام جمعه زاهدان، با تقدیر از بانیان برنامه راویان بالندگی، گفت: شاعرانی که حماسه آفریدند و انقلاب کردند دارای لطافت قلب بوده اند و شاعر اگر بخواهد شعر به سمت او بیاید باید قلب و معنویت را در خود تقویت کند.

محبی در پایان گفت: دین به قالب هنر علاقمند است و ترکیب شعر و انقلاب دارای ظرافت و لطافت و هنر خاصی است.

در ادامه نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، از طریق اسکای روم در مراسم حضور یافت و در سخنانی گفت: هدف از برگزاری این سلسله نشست ها تقدیر از راویان بالندگی انقلاب است که در ۴ دهه گذشته با اشعار و ادبیات خود انقلاب اسلامی را به جهان معرفی و از ادبیات متعهد حمایت کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 7 =