سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

با حضور اصحاب رسانه و مسئولان فرهنگی استان؛

طرح «پیک کتاب» و «خدمات مرجع مجازی» در زنجان رونمایی شد

طرح «پیک کتاب» و «خدمات مرجع مجازی» در زنجان رونمایی شد

طرح «پیک کتاب» و «خدمات مرجع مجازی» کتابخانه های عمومی زنجان با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و اصحاب رسانه در زنجان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان، طرح «پیک کتاب» (خدمات تحویل کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی) و «خدمات مرجع مجازی» (دسترسی به پایگاه اطلاعاتی معتبر خارجی و داخلی) با حضور مدیرکل و برخی از مسئولان استان و اصحاب رسانه در زنجان رونمایی شد.

رونمایی از طرح پیک کتاب

امیرعلی نیک بخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان در مراسم رونمایی از طرح پیک کتاب، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، طرح پیک کتاب با هدف تسهیل دسترسی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود. در مرحله اول از اجرای طرح، ۴ باب کتابخانه عمومی حاج احمد مهدوی، سهروردی، سیدافضل موسوی و استاد رضا روزبه در شهرستان‌ زنجان مشخص شده است که علاقمندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از این کتابخانه‌ها دریافت کنند.

وی افزود: شیوه کار این گونه است که علاقمندان در روزهای یکشنبه(کتابخانه حاج احمد مهدوی)، دوشنبه(کتابخانه سهروردی)، سه شنبه(کتابخانه سیدافضل موسوی) و چهارشنبه(کتابخانه استاد رضا روزبه) با کتابخانه‌های مورد نظر در شهرستان خود تماس گرفته و کتاب مورد نظرشان را سفارش می‌دهند.

رونمایی از طرح خدمات مرجع مجازی

امیرعلی نیک بخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان در مراسم رونمایی از طرح خدمات مرجع مجازی، اظهار داشت: به منظور تأمین نیازهای پژوهشی دانشجویان، محققان و جلوگیری از قطع ارتباط دانشجویان با کتابخانه‌های عمومی، خدمات دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی در کتابخانه‌های عمومی به عنوان خدمتی نوین به جامعه دانشگاهی و محققان و پژوهشگران ارائه می شود. در این طرح، جامعه هدف نام‌برده می‌توانند از طریق ایمیل کتابخانه موضوع مورد نظر و درخواست خود را اعلام کنند تا در اولین فرصت اطلاعات موردنیاز با هزینه کم در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: علاوه بر دسترسی به جدیدترین اطلاعات در این پایگاه‌ها، افراد برای ارائه درخواست خود نیازی به مراجعه حضوری ندارند و در شرایط کنونی می‌توانند بدون مراجعه حضوری مقاله یا اطلاعات مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

نیک بخش ادامه داد: در مرحله اول این طرح در ۸ کتابخانه عمومی، سید افضل موسوی شهرستان زنجان، حاج احمد مهدوی شهرستان زنجان، سهرودی شهرستان زنجان، کتابخانه فرهنگ شهرستان زنجان، فجر شهرستان خدابنده، کوثر شهرستان خرمدره، علامه طباطبایی شهرستان ابهر، حکیم هیدجی شهرستان ابهر» اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، خاطرنشان کرد: اعضایی که عضو سراسری کتابخانه‌های استان هستند، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند. در مراحل بعدی این طرح در تمامی کتابخانه‌های استان اجرا خواهد ‌شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 2 =