سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷

با تجلیل از سه شاعر برجسته شعر انقلاب توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان؛

محفل مجازی «راویان بالندگی» در اصفهان برگزار شد

«راویان بالندگی» - اصفهان

نشست ملی مجازی «راویان بالندگی» با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان و تجلیل از سه شاعر برجسته انقلابی استان به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان، نشست ملی مجازی «راویان بالندگی» به میزبانی استان اصفهان با حضور امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان؛ خسرو احتشامی،عباس شاهزیدی از شاعران پیشکسوت و محسن ناصحی از شاعران انقلابی و  برجسته استان و با گرامی‌داشت، یاد و خاطره زنده یاد استاد مشفق کاشانی و زنده نام سپیده کاشانی از شعرا و فعالان حوزه ادبیات انقلاب اصفهان برگزار شد.


هلاکویی: میراثی بهتر از شعر برای انتقال ادب، فرهنگ  و هنر به آیندگان وجود ندارد


امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک فجر، بیان کرد: بحث شعر از دیرباز تاکنون جایگاه ویژه ای در کشور داشته است و قدمت ادبیات کهن فارسی بر این ادعا صحه می گذارد. شعر آیینی پس از انقلاب در کشور رشد کرد و به ویژه این رشد در اصفهان به عنوان قطب شعر کشور بیشتر بوده است و این پیشرفت مدیون افرادی است که به دلیل حس تعهد، احساس وظیفه و یا اصالت به صورت تخصصی در این عرصه کار می‌کنند.

هلاکویی تصریح کرد: میراثی بهتر از شعر برای انتقال ادب، فرهنگ و هنر به آیندگان وجود ندارد و ویژه برنامه راویان بالندگی تلاشی است از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای ارج نهادن به مقام شعرا  که هنر انقلاب را با نبوغ، تعهد و ذوق سرشار خود آذین بستند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بحث شعر از جایگاه خاصی برخوردار بوده به گونه ای که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با شاعران کشور دیدار و شخصاً مخاطب شعر خوانی آنان می‌شوند. از این رو می طلبد زمینه خلق آثار ادبی و شعر بیش از بیش در کشور مهیا شود.


شاهزیدی: هنر مشفق کاشانی هنر قافیه بازی نبودبلکه هنر نجات غزاله غزل از قید کمند بی دردی و بی تعهدی بود


عباس شاهزیدی از شاعران پیشکسوت اصفهانی در یادمان استاد مشفق کاشانی گفت: اگرچه پیشه مشفق غزلسرایی است و این قالب با عاشقانگی و شاعرانگی در هم آمیخته اما او از کودتای 28 مرداد تا فتنه‌های پسا انقلاب همواره درد دین و سیاست داشته است. او به همراه برخی شاعران دیگر از جمله مرحوم مهرداد اوستا، مرحوم طاهره صفارزاده و سیدعلی گرمارودی از جمله چهره‌های برجسته‌ شعر بودند که در جریان انقلاب به رهبری امام خمینی حضور داشتند و همین علت کافی بود تا اینان از مجامع روشنفکری بایکوت شوند. او با شروع جنگ تحمیلی بارها در جبهه‌ها حاظر شد و به شعرخوانی برای رزمندگان پرداخت.


شاهزیدی افزود:مشفق کاشانی هم زبان‌دان و هم شعر شناس بود و هنر مشفق هنر قافیه بازی نبود بلکه هنر نجات غزاله غزل از قید کمند بی‌تعهدی بود و می‌توان روح تعهد را از غزلیات این شاعر معاصر درک کرد، کارنامه مشفق کاشانی پربار و پربرگ بود و یک شاعر متعهد و معتقد به انقلاب بود.

پخش کلیپ گرامی‌داشت شاعران فقید اصفهان، مشفق کاشانی و سپیده کاشانی، شعر خوانی و تجلیل از خسرو احتشامی، عباس شاهزیدی و محسن ناصحی از شاعران انقلابی استان از دیگر بخش های این برنامه بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 2 =