یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

دیدار با نسل جدید کتابخانه های مرکزی در آستانه سال ۱۴۰۰؛

کتابخانه مرکزی یزد را از هر نقطه ی جهان می توان دید

تورمجازی کتابخانه مرکزی یزد

سفر مجازی در بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی یزد و آشنایی با امکانات این کتابخانه از طریق «تور مجازی بازدید از کتابخانه مرکزی یزد» فراهم شد. همچنین علاوه بر فارسی زبانان، مخاطبان انگلیسی زبان نیز می‌توانند از این تور مجازی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و عدم امکان حضور یا بازدید از کتابخانه‌ها «تور مجازی بازدید از کتابخانه مرکزی یزد» با هدف آشنایی علاقه‌مندان، متخصصان علم اطلاعات و دانش‌شناسی و عموم مردم با بخش‌ها و امکانات مختلف این کتابخانه توسط اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد تهیه و تولید شد.

در این تور مجازی دوزبانه علاوه بر ارائه اطلاعاتی در خصوص کتابخانه‌های عمومی ایران و پروژه کتابخانه مرکزی یزد، امکان بازدید از بخش‌های گوناگون کتابخانه بر اساس آلبوم یا نقشه وجود دارد که در هر بخش مشخصات و ویژگی‌های آن ذکر شده است.

کتابخانه مرکزی یزد دارای منابع ارزشمند نسخ خطی، چاپ سنگی و چاپ سربی است که در این تور مجازی امکان مشاهده اطلاعات و تصویر صفحاتی از منتخب این کتاب‌ها وجود دارد. همچنین از طریق تور، امکان مشاهده موقعیت کتابخانه و مسیریابی فراهم شده است.

همچنین با راه‌اندازی نسخه انگلیسی تور، غیرفارسی‌زبانان نیز می‌توانند با کتابخانه مرکزی یزد به عنوان یکی از آخرین دستاوردهای کتابخانه‌های عمومی ایران آشنا شوند.

گفتنی است رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در طراحی و تجهیز نسل جدید کتابخانه‌های مرکزی به عنوان باشگاه‌های فرهنگی - اجتماعی بر محور کتاب، در کتابخانه‌های مرکزی امام خمینی(ره) مشهد، مرکزی پارک شهر تهران و چند کتابخانه مرکزی دیگر که به زودی به بهره برداری می‌رسد نیز تجلی یافته است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 6 =