سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

معرفی کتاب «دختران آفتاب» در نشست‌ هفتگی صبحگاه کتابخوانی

 نشست‌ هفتگی صبحگاه کتابخوانی

نشست‌ هفتگی صبحگاه کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با معرفی کتاب «دختران آفتاب» توسط یکی از نویسندگان این کتاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌‌های عمومی اصفهان، نشست معرفی کتاب «دختران آفتاب» روز دوشنبه بیست و یکم تیر در قالب نشست‌های هفتگی صبحگاه کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با حضور بهزاد دانشگر یکی از نویسندگان این کتاب، کارشناسان و جمعی از کتابداران اصفهانی برگزار شد.

بهزاد دانشگر در این جلسه با بیان اینکه «دختران آفتاب» به دغدغه‌ها و چالش‌های زنان امروزی می‌پردازد، اظهار داشت: این کتاب با پیش‌زمینه‌ای از وضعیت زنان در فرهنگ و تمدن‌های دیگر آغاز و سپس نسبت دیدگاه این تمدن‌ها با تمدن اسلامی سنجیده شده است.

دانشگر دغدغه‌های مطرح شده در کتاب «دختران آفتاب» را مسائلی مانند حجاب، الگو بودن زن مسلمان ایرانی، نحوه حضور آنان در جامعه، نقش آنان در استحکام بنیان خانواده و ... عنوان کرد و گفت: این کتاب اثر اجتماعی است و در قالب مقاله داستان می‌گنجد.

نویسنده رمان «ادواردو» افزود: کوشیدیم با بهره‌گیری از زبان داستان، زبان علمی و پژوهشی کتاب را برای مخاطبان عام جذاب کنیم و اکنون چاپ نهم «دختران آفتاب» پایان یافت و اکنون به چاپ دهم رسیده است.

وی تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب را مایه مباهات دانست و تصریح کرد: کتاب «دختران آفتاب» از معدود آثاری است که دغدغه زن ایرانی مسلمان را به گونه‌ای ارزیابی و تحلیل کرده است که برای طیف وسیعی از مخاطبان قابل درک باشد که  ظاهراً دلیل انتخاب این اثر از سوی دفتر مقام معظم رهبری نیز همین بود.

گفتنی است «دختران آفتاب» نوشته امیرحسین بانکی‌پور، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند نگاشته شده است.  

برچسب‌ها