سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

با ابتکار کتابداران اراکی صورت گرفت؛

گویاسازی کتاب‌های کودک کتابخانه عمومی آیت‌الله اراکی

گوياسازي کتاب‌هاي کودک

مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله اراکی فرهنگسرای آئینه از گویاسازی کتاب‌های کودک رده سنی (الف) توسط کتابداران این مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، پریسا سیاهتیری مسئول کتابخانه آیت‌الله اراکی با اعلام این خبر گفت: با تلاش و همت کتابداران کتابخانه آیت‌الله اراکی تاکنون کتاب‌هایی رده سنی (الف) ویژه کودکان پیش‌دبستانی، برای خردسالان این گروه سنی که توانایی خواندن ندارند، به صورت گویا تولید شده است.

مسئول کتابخانه آیت‌الله اراکی، هدف از این اقدام فرهنگی را توانمند ساختن کودکان این رده سنی برای مطالعه کتاب‌های مورد نظر، بدون نیاز به حضور والدین، عنوان کرد و گفت: در همین راستا کتاب‌ها را به همراه لوح فشرده‌ای حاوی خوانش کتاب به کودکان امانت می‌دهیم تا بتوانند در خانه، بدون نیاز به پدر و مادرشان از این منابع استفاده کنند.

وی افزود: از دیگر اهداف این حرکت فرهنگی، ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان است، بحث آموزش به کودکان نیز در این روند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و توسط مسئولین کتابخانه پیگیری می‌شود.

سیاهتیری همچنین این فعالیت را اقدامی در راستای سهولت استفاده از منابع بخش کودک برای کودکان پیش‌دبستانی دانست و افزود: علاوه بر کودکان خردسال، والدین نیز می‌توانند از این کتاب‌های گویا بهره ببرند؛ بدین ترتیب که با انتقال فایل گویا به گوشی موبایل یا شنیدن آن با ضبط ماشین و... با قصه‌های کتاب‌ آشنا شده و آن را برای کودکان خود بازگو کنند.