سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱

با استقبال اعضا از اجرای طرح «کتاب دوخان» در گیلان؛

کتابخانه عمومی رانکوه بیشترین تعداد امانت در استان را از آن خود کرد

اجرای طرح کتاب دوخان در گیلان

کتابخانه عمومی مرحوم علی حاجیان رانکوه شهرستان املش با امانت بیش از ۸۰ جلد کتاب به اعضا در مدت زمان اجرای طرح سراسری «کتاب دوخان» از اسفند ماه سال گذشته تاکنون، حائز بیشترین امتیاز در بین کتابخانه‌های عمومی استان گیلان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، طرح استانی «کتاب دوخان» به منظور دسترسی آسان اعضای کتابخانه‌ها به کتاب در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا و قرنطینه خانگی در قالب سفارش کتاب به صورت تلفنی یا اینترنتی و تحویل در منزل دوستداران کتاب از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد.

در طرح ابتکاری کتاب دوخان که ابتدا به صورت آزمایشی در شهر رشت و سپس در کتابخانه‌های منتخب استان گیلان اجرایی شد، کتاب‌های درخواستی اعضا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تأکید ستاد مقابله با بیماری کرونا با استفاده از ناوگان حمل و نقل اینترنتی و در برخی از شهرها با همکاری شهرداری و ادارات پست به دست دوستداران یار مهربان رسیده و بازگشت این کتاب‌ها نیز از همین طریق امکان‌پذیر است.

رساندن ۸۰ جلد کتاب به منازل دوستداران یار مهربان با وسیله شخصی کتابدار

با گذشت بیش از ۲ ماه از اجرای این طرح استانی که با استقبال بسیاری خوبی از سوی علاقه‌مندان به کتاب نیز مواجه شده است، کتابخانه عمومی رانکوه شهرستان املش با امانت بیش از ۸۰ جلد کتاب در موضوعات و گروه‌های سنی مختلف پیشتاز اجرای طرح کتاب دوخان در استان گیلان است.

کتابداران کتابخانه عمومی مرحوم علی حاجیان رانکوه همچنین از زمان اجرای این طرح با ارسال کتاب با استفاده از خودرو و وسایل نقلیه شخصی خود به منازل اعضای کتابخانه‌ها و نیز دریافت این منابع موجب رضایتمندی مردم از این طرح استانی شده‌اند.

کتابداران پیش از این نیز با اجرای طرح‌های «الو کتاب» یا امانت کتاب مقابل در کتابخانه که در روزهای وضعیت زرد کرونایی اجرا می‌شود، نیازهای مطالعاتی اعضای خود را تأمین کرده‌اند.

گفتنی است، طرح «کتاب دوخان» که به معنای صدا زدن و درخواست کردن کتاب در زبان گیلکی و به منظور دسترسی آسان مخاطبین کتابخانه‌های عمومی به یک میلیون و یکصد هزار نسخه کتاب در رده‌ها و موضوعات متنوع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان است، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام مراحل گندزدایی اجرا می‌شود و کتاب‌های به امانت رفته پس از بازپس‌گیری از اعضا در قفسه‌های ویژه‌ای به منظور پاکسازی نگهداری می‌شوند. علاقه‌مندان برای درخواست کتاب ضمن مراجعه به پرتال اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به نشانی www.gilanpl.ir و ثبت درخواست کتاب، می‌توانند از طریق تماس با کتابخانه‌های عمومی استان از این امکان بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 8 =