سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

در جهت ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی انجام شد؛

دیدار سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با استاندار

دیدار با استاندار هرمزگان - کراپ‌شده

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان به منظور بررسی مسائل جاری کتابخانه‌های عمومی استان با فریدون همتی، استاندار هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، امینه دریانورد، سرپرست اداره‌کل به منظور بررسی مسائل جاری کتابخانه‌های عمومی استان با فریدون همتی، استاندار هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دریانورد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان، بیان کرد: توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی در استان جز با حمایت و پشتیبانی مسئولان ارشد محقق نمی‌شود.

وی با تقدیر از حمایت استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با تزریق اعتبارات مورد نیاز تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و پیگیری وصول نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها از سوی اداره‌کل امور شهری استانداری بخشی از مشکلات کتابخانه‌ها رفع شده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های استان هرمزگان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اهتمام بیشتر شهرداری‌ها به پرداخت مطالبات کتابخانه‌ها، بتوانیم اهداف بلندمدت خود را طبق برنامه پیش برده و شاخص‌های کتاب و کتابخوانی را در استان ارتقا بخشیم.

وی با تقدیر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی گفت: در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا با وجود شرایط حاکم بر جامعه، کتابداران اقدامات بسیار خوبی در فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام داده‌اند که امیدواریم در سال جاری با جدیت و گستره بیشتری انجام شود.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز با تأکید بر اهمیت وجود زیرساخت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی میزان و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان افراد جامعه است.

وی افزود: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی استان باید با جدیت تمام پیگیری و از همه ظرفیت‌ها هم در سطح ملی و هم در سطح استانی برای تکمیل این پروژه شاخص استفاده شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: در سه سال گذشته با تخصیص اعتبارات مناسب این پروژه از حالت راکد خارج شده و عملیات عمرانی آن در حال اجرا است. امیدواریم با حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور این پروژه تکمیل و کتابخانه مرکزی افتتاح شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 8 =