سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی انجام شد؛

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با فرماندار اسفراین

اسفراین

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی اسفراین با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، علی محمد جهانی، مدیرکل با همراهی قاسم ابراهیمی زمانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسفراین با حضور در فرمانداری با مهدی کرامتی، فرماندار و رئیس جدید انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این دیدار، ضمن تبریک انتصاب فرماندار جدید اسفراین، از حضور در شهرستان اسفراین ابراز خرسندی کرد و گفت: بینش و بصیرت و آگاهی حاصل مطالعه کتاب و کتابخوانی است و کتابخانه‌های عمومی محلی برای بسط و توسعه آگاهی و بینش و بصیرت هستند.
علی محمد جهانی نقش مطالعه و کتابخوانی در ارتقای سطح فرهنگ شهروندان را یادآور شد و اظهار داشت: امیدواریم با توجه به نگاه ویژه جنابعالی به حوزه فرهنگ اتفاقات خوبی در این شهرستان در زمینه رشد و اعتلای فرهنگ کتابخوانی صورت گیرد و با مساعدت فرمانداری کتابخانه مرکزی اسفراین هرچه زودتر تجهیز و آماده بهره‌برداری شود.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای فرهنگی در این شهرستان، توسعه کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان به عنوان یک پایگاه فرهنگی تأثیرگذار بسیار ضروری است.

در ادامه فرماندار شهرستان اسفراین نیز ضمن خیرمقدم و تبریک حلول ماه مبارک رمضان بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی از فعال‌ترین دستگاه‌های حوزه فرهنگ بوده که این مهم نتیجه زحمات مدیران، کارکنان و کتابداران خدوم این نهاد فرهنگی است.
مهدی کرامتی گفت: برنامه‌های جانبی خوبی با توجه به شرایط موجود در فضای مجازی به منظور جذب مخاطب در کتابخانه‌های عمومی در حال انجام است که جای تقدیر دارد. باید نیازسنجی انتخاب منابع جدید برای کتابخانه‌های عمومی با توجه به شرایط منطقه مدنظر باشد.
وی در پایان اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تنها به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نبوده و می‌بایست همه دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم در این امر پسندیده یاری‌گر مجموعه کتابخانه‌های عمومی باشند. ما نیز همه تلاشمان در شهرستان اسفراین برای تعامل و ارتباط ادارات و سازمان‌ها با کتابخانه‌های عمومی در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

گفتنی است، قاسم ابراهیمی زمانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اسفراین نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارائه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 5 =