دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

همزمان با پنجمین روز ماه مبارک رمضان؛

شمیم خوش «ربیع القرآن» در خوزستان پیچید

محفل قرآنی ربیع القران در خوزستان

همزمان با پنجمین روز از ماه مبارک رمضان محفل قرآنی «ربیع القرآن» به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و با حضور قاسم مقدمی قاری بین‌المللی استان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های استان خوزستان، در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان این استان میزبان محفل قرآنی «ربیع القرآن» بود. این نشست نورانی با حضور استاد قاسم مقدمی قاری بین‌المللی قرآن در فضای مجازی و با استقبال علاقه‌مندان برگزار شد.

هادی ربیعی مجری با توضیحاتی در خصوص اجرای برنامه محفل قرآنی اظهار کرد: آنچه که دین قرار است برای ما به ارمغان بیاورد نشاط، ثبات در رفتار و شخصیت است.
وی با اشاره به تأثیر شکرگزاری از نعمت‌های خداوند بر زندگی و سرنوشت انسان، افزود: اگر انسان‌ها اهل شکر باشند به مقام رضایت می‌رسند و این‌گونه رضایت خداوند و مخلوق با هم حاصل می‌شود.
این مجری-کارشناس صدا و سیما با بیان این که رضایت پروردگار بالاترین درجات ایمان است، گفت: انسان در زندگی خود همواره با انتخاب روبرو است و ما در انتخاب‌هایمان می‌توانیم مسیر شکر یا مسیر کفر را انتخاب کنیم.
ربیعی با اشاره به مفهوم کلمه کافر تصریح کرد: کافر کسی است که به حقیقت پشت کرده است و  و همواره اوضاع و احوالی متلاطم و دگرگون دارد و هر لحظه در معرض بی‌ثباتی است.
وی ادامه داد: اما مؤمنان همواره در ثبات و امنیت به سر می‌برند و کسانی که اهل شکر و تقوا و ایمان هستند خداوند به زندگی آنها ثبات می بخشد و در دنیا و آخرت به مقام ثبات می‌رسند.

در این جلسه قاسم مقدمی از قاریان بین‌المللی استان خوزستان آیاتی از سوره قیامت را تلاوت کردد و پس از آن مسابقه پیامکی برای تدبیر بیشتر در آیات توسط مجری برنامه اعلام شد. 

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 3 =