سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان؛

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی تربت حیدریه برگزار شد

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی تربت حیدریه برگزار شد

جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت حیدریه و بخش‌های بایگ، کدکن و رباط سنگ با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی، جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت حیدریه و بخش‌های بایگ، کدکن و رباط سنگ با حضور حسین شرافتی راد، معاون استاندار و فرماندار ویژه؛ علی موسوی، معاونت سیاسی و اجتماعی فرماندار؛ آذر فرقانی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان؛ فاطمه نخعی‌نیا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سعید اکبریان، شهردار تربت حیدریه و دیگر اعضای انجمن در محل فرمانداری برگزار شد.

حسین شرافتی راد، معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه در این جلسه گفت: راه توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای از کتاب و کتابخوانی و مسیر کتابخانه‌ها می گذرد؛ زیرا انجام هر کار عملی نیازمند کسب علم و تحقیقات علمی در آن حوزه است.
وی به بهره‌مندی از ظرفیت خیرین شهرستان برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: در زمان همه‌گیری بیماری کرونا شاهد کمک‌های بی‌نظیری از سوی خیرین بودیم که امیدواریم در حوزه کتاب و کتابخوانی و فرهنگ نیز همین حمایت‌ها و کمک‌ها صورت گیرد.
فرماندار تربت حیدریه با اشاره به تأثیر فرهنگی کتاب در تربیت جامعه گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه ضروری است و برای توسعه این امر مهم در این شهرستان تلاش خواهم کرد.

سعید اکبریان، شهردار تربت حیدریه نیز با اشاره به نقش مهم کتاب در ارتقای فرهنگ شهروندی عنوان کرد: بدون شک تربیت شهروندانی کتاب‌خوان سبب ارتقای سطح آگاهی، بصیرت و قانون‌مداری می‌شود که مدنظر شهرداری‌ها است.
وی ادامه داد: شهرداری و کتابخانه‌ها می توانند با برگزاری برنامه‌های مشترک به ارتقای شاخص‌های مطالعه در این شهر فرهنگی کمک کنند. این رویکرد مثبت در اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی و همچنین ارتقای شاخص‌ها در این بخش بسیار مؤثر است.

آذر فرقانی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ساله کتابخانه‌های عمومی شهرستان در ایام کرونا به اعضای انجمن گفت: در ایام همه‌گیری کرونا با وجود تعطیلی کتابخانه‌ها، فعالیت و کار کتابداری تعطیل نشد و ارتباط کتابدار با اعضای کتابخانه در فضای مجازی برقرار ماند و طرح‌های فرهنگی بسیاری در این ایام توسط کتابداران و همکاران در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از قبیل مسابقات کتابخوانی، نشست‌های کتابخوان در فضای مجازی، تقدیر از پرستاران و کادر درمان و ... انجام شد.
وی یادآور شد: ایجاد بستر مناسب برای مطالعه به‌ویژه در دوران همه‌گیری کرونا از طریق کتابخانه‌های عمومی یکی از فعالیت‌های شاخص کتابخانه‌های عمومی بود که در طول سال جاری به خوبی انجام شد.
فرقانی با تدکید بر اینکه پرداخت به موقع نیم درصد به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای این نهاد فرهنگی بسیار مهم و اثرگذار است، ادامه داد: بر این اساس شهرداری‌ها می‌توانند نقش مهمی در فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی ایفا کنند.
وی حمایت شهرداری‌ها از کتابخانه‌های عمومی را بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: بر اساس ماده ۶ قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی، شهرداری‌ها موظفند نیم درصد از کل درآمد خود را به حساب انجمن کتابخانه‌ها واریز کنند.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 2 =