دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

برگزاری جلسات نقد و جمع‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

جمع‌خواني و نقد

جلسات نقد و جمع‌خوانی دو کتاب «سوران سرد» و «دوست مهربان کبوترها» در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، اعضای کتابخانه‌های عمومی استاد عبدالحسین فرزین سربیشه و امام جعفر صادق(ع) شهر اِرِسک شهرستان بشرویه دو کتاب «سوران سرد» و «دوست مهربان کبوترها» را بررسی و جمع‌خوانی کردند.

برگزاری جلسه نقد و جمع‌خوانی کتاب «سوران سرد»

اعضای کتابخانه عمومی استاد عبدالحسین فرزین سربیشه در نشستی صمیمی به نقد و جمع‌خوانی کتاب «سوران سرد» اثر جواد افهمی پرداختند.

در این نشست، درستکار، کتابدار کتابخانه استاد فرزین با اشاره به داستان این کتاب گفت: رمان «سوران سرد» در مورد سربازاني است که در منطقه غرب کشور در دو پايگاه در حال خدمت هستند. کل منطقه و اين دو پايگاه در معرض خطر سقوط است و در همين حال يکي از دو پايگاه سقوط مي‌کند و در پايگاه ديگر هم يک جاسوس پيدا مي‌شود که شروع به جاسوسي براي شبکه ضد انقلاب و گروه کومله مي‌کند  ...

وی با بیان ویژگی‌های این رمان جنگی افزود: توجه به موضوعات بکر، نگاه جزئي‌نگر و ارائه توصیفات دقیق و زیبا از عوامل جذب مخاطب به این کتاب است.

جمع‌خوانی «دوست مهربان کبوترها»

جمع‌خوانی کتاب «دوست مهربان کبوترها» با حضور جمعي از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عضو در کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) شهر اِرِسک از توابع شهرستان بشرویه کتابخانه برگزار شد.

 در این جلسه، مریم عباسپور، مسئول کتابخانه ضمن معرفی شخصیت و سیره مطهر امام رضا(ع) گفت: مطالعه کتاب‌هایی مانند دوست مهربان کبوترها، فرصتی برای آشنایی بیشتر کودکان با شخصیت امام رضا(ع) و الگوبرداری از زندگی آن حضرت است.

وی افزود: از داستان‌های این کتاب ارزشمند می‌توان به «هوا بوی شکوفه می‌داد»، «راه درست»، «کارگر بدون مزدم، «پیراهنی با عطر گل‌های بهشت»، «آن ماجرا، آن خواب»، «نماز روز عید»، «امام به شیرها چه گفت؟» و سیزده عنوان دیگر اشاره کرد.

«دوست مهربان کبوترها»  کتابی ویژه گروه سنی (ج) و (د)، نوشته مجید ملامحمدی است که انتشارات بوستان کتاب آن را در ۸۴ صفحه به صورت مصور و رنگی منتشر کرده است.

گفتنی است بعد از معرفی کتاب، کودکان شرکت‌کننده در برنامه، با همراهی کتابدار به خوانش قصه های این اثر داستانی پرداختند.