شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

با حضور قاری برجسته بین‌المللی اسفراینی؛

محفل ربیع القرآن به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی برگزار شد

ربیع قران

همزمان با ششمین روز از ماه مبارک رمضان، ششمین نشست محفل قرآنی «ربیع القرآن» با حضور ابوالفضل قدرتی، از قاریان بین‌المللی خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، ششمین نشست محفل قرآنی «ربیع القرآن» روز دوشنبه  ۳۰ اردیبهشت به میزبانی این اداره‌کل با حضور ابوالفضل قدرتی، از قاریان برجسته و بین المللی استان و با اجرای محمد هادی ربیعی، کارشناس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پلتفرم اسکای روم برگزار شد.
 


محمدهادی ربیعی، مجری با بیان توضیحاتی در خصوص اجرای برنامه محفل قرآنی اظهار کرد: آنچه که دین قرار است برای ما به ارمغان بیاورد نشاط و ثبات در رفتار و شخصیت است.
وی با اشاره به تأثیر شکرگزاری از نعمت‌های خداوند بر زندگی و سرنوشت انسان، افزود: اگر انسان‌ها اهل شکر باشند به مقام رضایت می‌رسند و این‌گونه رضایت خداوند و مخلوق با هم حاصل می‌شود.
این مجری-کارشناس صدا و سیما با بیان اینکه رضایت پروردگار بالاترین درجات ایمان است، گفت: انسان در زندگی خود همواره با انتخاب روبه‌رو است و ما در انتخاب‌هایمان می‌توانیم مسیر شکر یا مسیر کفر را انتخاب کنیم.
ربیعی با اشاره به مفهوم کلمه کافر تصریح کرد: کافر کسی است که به حقیقت پشت کرده است و همواره اوضاع و احوالی متلاطم و دگرگون دارد و هر لحظه در معرض بی‌ثباتی است. اما مؤمنان همواره در ثبات و امنیت به سر می‌برند و کسانی که اهل شکر و تقوا و ایمان هستند خداوند به زندگی آنها ثبات می‌بخشد و در دنیا و آخرت به مقام ثبات می‌رسند.


در این جلسه ابوالفضل قدرتی از قاریان بین‌المللی استان خراسان شمالی آیات ۸ الی ۱۲ سوره مبارکه تحریم و سوره مبارکه کوثر از  قرآن مجید را تلاوت کرد و پس از آن مسابقه پیامکی برای تدبر بیشتر در آیات توسط مجری برنامه برگزار شد.

شایان ذکر است، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و شروع به کار محافل قرآن و عترت استان‌ها، ویژه‌برنامه محفل انس با قرآن کریم «ربیع القرآن» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تعمیق باورهای دینی در خانه و خانواده، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با مشارکت ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها با حضور قاریان ممتاز کشور به صورت مجازی در پلتفرم اسکای روم برگزار می‌شود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
2 + 0 =