شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی؛

محفل قرآنی «قرآن، کتاب مبین» برگزار شد

خراسان جنوبی - کراپ‌شده

اولین نشست محفل قرآنی «قرآن، کتاب مبین» در خراسان جنوبی به منظور ترویج مفاهیم اسلامی و قرآنی، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‎‌های عمومی استان خراسان جنوبی، همزمان با ماه مبارک رمضان، اولین نشست محفل قرآنی «قرآن، کتاب مبین» به منظور ترویج مفاهیم اسلامی و قرآنی با حضور محمود حاجی، مدیرکل و جمعی از همکاران این اداره‌کل و کتابداران برگزار شد.

 در این محفل، محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، به نقش کتابخانه‌ها و کتابداران در گسترش مفاهیم قرآنی تأکید کرد و گفت: کتابخانه به عنوان یک نهاد اجتماعی و فرهنگی نقش بسیار مهمی در ارتقای فرهنگی و مذهبی جامعه دارد. کتابداران با استفاده از ابزارها و محمل‌های ارتباطی، بایستی تمام تلاش خود را برای اشاعه و ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه انجام دهند و انگیزه افراد جامعه را برای معالعه بیشتر در ارتباط با قرآن کریم افزایش دهند. به این منظور بایستی زمینه افزایش همکاری فعالان فرهنگی و نخبگان قرآنی با کتابخانه‌ها ایجاد شود و از توانایی مؤسسات فرهنگی و افراد شاخص، با برگزاری جلسات قرائت، تفسیر قرآن،کارگاه‌های آموزشی، مجالس قرآنی و ... به منظور گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه استفاده شود.

در پایان این برنامه، اعضای شورای هماهنگی مبین استان خراسان جنوبی مشخص شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 10 =