یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

همزمان با بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان؛

محفل «ربیع القرآن» به میزبانی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی قزوین برگزار شد

قرآن

همزمان با بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، بیست و چهارمین نشست محفل قرآنی «ربیع القرآن» به میزبانی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، بیست و چهارمین نشست محفل قرآنی «ربیع القرآن» روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور علی غلامی، از قاریان برجسته بین المللی قزوین و اجرای محمد هادی ربیعی، کارشناس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در پلتفرم اسکای روم برگزار شد.

در ابتدای این محفل قرآنی هادی ربیعی، کارشناس و مجری برنامه در مورد واژه الله، از ریشه «وله» و به معنای واله و شیدا، مطالبی را بیان کرد. وی در ادامه به محبت میان خدا و انسان اشاره کرد و سوره هایی را که با مسبحات (تسبیح خدا) آغاز می شوند را نام برد و به منظور تدبر بیشتر در مفاهیم آیات این سوره ها به بیان توضیحاتی در این خصوص پرداختند.

در این برنامه  آیاتی از سوره حشر توسط علی غلامی تلاوت شد و در ادامه برای تدبر بیشتر در این آیات مسابقه ای پیامکی برگزار شد.


شایان ذکر است، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و شروع به کار محافل قرآن و عترت استان‌ها، ویژه ‌برنامه محفل انس با قرآن کریم «ربیع القرآن» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تعمیق باورهای دینی در خانه و خانواده، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با مشارکت ادارات‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها با حضور قاریان ممتاز کشور به صورت مجازی در پلتفرم اسکای روم برگزار می‌شود. این ویژه‌برنامه همه روزه در ماه مبارک رمضان ساعت ۱۸ از  طریق نشانی https://www.skyroom.online/ch/tehranpl.ir/quran قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 3 =