چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

به مناسبت هفته عفاف و حجاب؛

کارگاه «حجاب و عفاف، خانواده پایدار و ملاک های انتخاب همسر مناسب» در استان مرکزی برگزار شد

کارگاه عفاف و حجاب استان مرکزی - کراپ‌شده

کارگاه آموزشی «حجاب و عفاف، خانواده پایدار و ملاک های انتخاب همسر مناسب» به همت کتابخانه های عمومی استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، به مناسبت روز عفاف و حجاب و روز ازدواج، کارگاه آموزشی «حجاب و عفاف، خانواده پایدار و ملاک های انتخاب همسر مناسب» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی در ابتدای نشست ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه، گفت: در مقوله ازدواج و تشکیل خانواده، آگاهی و داشتن اطلاعات کافی بسیار حائز اهمیت است و بلوغ فکری و ذهنی کلید حل معمای ازدواج برای جوانان خواهد بود. اگر زوج های جوان توانمند و آگاه نباشند، حریف محیط پیرامون خود نمی شوند و عدم آگاهی در هر انتخاب، باعث سردرگمی و به نتیجه نرسیدن می شود.

وی افزود: اگر کودکان با کتاب و کتابخوانی رشد کنند، همه اطلاعات مورد نیاز خود را به دست می آورند و در موقعیت های حساس نظیر ازدواج و تشکیل خانواده، انتخاب های بهتری خواهند داشت.

ثامنی گفت: تلاش همه مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی باید به گونه ای باشد تا شهروندان دست به کتاب شوند و از کودکی عادت کنند تا با جستجو در کتاب و حضور در کتابخانه به آگاهی و بینش دست یابند.

در ادامه مراسم، معصومه امینی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) سنجان پیرامون سیره زندگی ائمه معصومین(ع) و نحوه برخورد ایشان با خانواده نکاتی بیان کرد و در خصوص راهکارهای تحکیم بنیان خانواده، فرزندپروری و تربیت نسل سالم و صالح، کنترل هوشمند کودکان در فضای مجازی، لزوم حفظ حیا و عفاف در جامعه به بیان مطالبی پرداخت.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) سنجان در ادامه به معرفی کتاب «گلپوش» نوشته امیر عباس زاده پهلوان و کتاب «زیباتر از گل» نوشته آیت الله سید ابوالحسن مهدوی پرداخت.

همچنین در این کارگاه زهرا نوری، کارشناس اداره کل بهزیستی استان مرکزی، در خصوص تکنیک‌ها و شیوه‌های اصول روانشناسی خانواده، گفت: سه معیار اصلی بررسی شرایط افراد برای تشکیل خانواده در بین زوج های جوان، جذابیت، اخلاق و متانت است. خانواده بنیادی‌ترین نهاد در جامعه انسانی است که وظیفه تربیت و سازندگی افراد را بر عهده دارد و اگر افراد نتوانند خانواده را تحکیم بخشند و افرادی با ایمان در آن پرورش دهند، نمی‌توانند جامعه‌ای ایده‌آل برای نسل آینده بسازند.

وی افزود: آموزش راه های صحیح ازدواج به خانواده ها و فرزندان آنان بسیار مهم است و از جمله آسیب های اجتماعی که امروز بسیاری از خانواده ها متاسفانه با آن دست و پنجه نرم می کنند، بحث طلاق و ناسازگاری بین زوجین آن هم به مدت کوتاهی پس از ازدواج است که با توجه به پیچیدگی های زندگی امروزی نیاز است کارشناس مربوطه اطلاعات و آگاهی های خود را به افراد انتقال دهند.

در این نشست کارگاهی مهارت‌های زندگی مربوط به ازدواج، تربیت فرزند و همچنین شاخصه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی با رویکرد مسئولیت اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 8 =