چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۲

آغاز فعالیت طرح«کتابت را به اشتراک بگذار»

آغاز طرح کتابت را به اشتراک بگذار

طرح خلاقانه‌ای با عنوان «کتابت را به اشتراک بگذار» در کتابخانه عمومی الهادی شهر هشتگرد آغاز به‌کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز، سیدمحمد حسینی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ گفت: پس از موفقیت طرح «خواندن نوروزی»، کتابداران کتابخانه عمومی الهادی شهر هشتگرد به اجرای طرح خلاقانه‌ دیگری با عنوان «کتابت را به اشتراک بگذار» اقدام کردند.

حسینی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «خواندن» از سوی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، افزود: اجرای طرح «خواندن نوروزی»، بازتاب مثبتی از سوی مسئولین و مسافرین دریافت کرد و انگیزه اجرای طرحی نو در سال خواندن را برای کتابداران این کتابخانه به‌وجود آورد.

وی درباره این طرح گفت: مرحله اول این طرح، معرفی کتاب از سوی کتابدار به عضو است. عضو مورد نظر می‌تواند با توجه به استانداردهای مشخص، مطلبی حاوی چکیده‌ کتاب را آماده و برای بارگذاری در وبلاگ کتابخانه در اختیار کتابدار قرار دهد. مطلب خلاصه شده با نام و عکس خلاصه‌نویس با سایر کاربران به‌اشتراک گذاشته می‌شود.  

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ خاطر‌نشان کرد: اینترنت و فضای مجازی، تأثیر شگرفی در بین کاربران جوان و نوجوان خود گذاشته است. «کتابت را به اشتراک بگذار» نیز با استفاده از همین ظرفیت، سعی در جذب بیشتر نسل جوان به کتابخوانی دارد.

وی تصریح کرد: طرح اولیه «کتابت را به اشتراک بگذار» توسط روح‌الله طیبی (کتابدار کتابخانه عمومی الهادی) مطرح شد و مورد استقبال گسترده مخاطبان قرار گرفت، به‌شکلی که فرم‌های شرکت در این طرح به دفعات تکثیر شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

حسینی درباره مزایای اجرای دومین طرح «خواندن» استان البرز، افزود: اعضاء کتابخانه می‌توانند نظرات خود را درباره کتاب‌های ارائه شده و شیوه چکیده‌نویسی آنها، در وبلاگ کتابخانه ثبت کرده و به مطالب ارائه شده امتیاز بدهند. در پایان هرماه نیز به دارنده بیشترین امتیاز، جایزه‌ای از طرف اداره کتابخانه‌‌های شهرستان، اهدا خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوجبلاغ گفت: ایجاد حس رقابت خواندن در بین اعضاء، خواندن بیش از ده‌ها کتاب توسط کاربران در طول یک ماه، ایجاد همکاری بین اعضا و کتابخانه‌های عمومی، خواندن کتاب از طریق وبلاگ و فضای مجازی با نام کتابخانه، پویایی کتابخانه و اجتناب از انجام امور تکراری در کتابخانه‌ها از مزایای اجرای این طرح است.

گفتنی است؛ اجرای این طرح تا پایان سالجاری در شهرستان ساوجبلاغ ادامه خواهد داشت.